درور بر شما -- خوش آمدید



وضعیت حقوق بشر در ایران ار وخامت هم گذشته است به طوری که
بصورت آشکارا به حریم افراد تجاوز میشود و یا بدون هیچ دلیل قانونی برای
افراد پرونده سازی میشود"البته باید گفت که در رژیم سفاک
اسلامی(اشغالگرایران), نقض حقوق بشر با پیروی از قوانین ننگین اسلامی قانون
است که بطور کاملا محسوس توسط حکومت جنایتکار اسلامی و مزدورانش انجام
میپذیرد و آزار و شکنجه آزادیخواهان میهن پرست به اوج خود رسیده است . این
خود دلیلی محکم بر ترس جانکاه حکومتیان خونخوار و نشانگر زوال حکومت
ضحاک(جمهوری اسلامی)در ایران زمین است,بخواهیم باور کنیم یا نکنیم شمارش
معکوس برای سرنگونی رژیم جهل اسلامی دیکتاتوری آغاز شده و باید گفت که اگر
با زور اسلحه برای مدتی نچندان زیاد بتوانند گلوی آزادیخواهان رابفشارند
ولی حرکت زمان را که همان نبض میهن پرستان ایرانزمین است را نمیتوانند
متوقف کند .


جاوید ایران و ایرانی میهن پرست.

نابود باد حکومت جهل اسلامی .

=======================================

زرتشت بیا که با تو امید آید ** در شب صدای پای خورشید آید ** تاریخ اگر دوباره تکرار شود ** کعبه به طواف تخت جمشید آید **

=======================================
درود بر شما , خوش آمدید , این وبلاگ در جهت مبارزه با
حکومت فاسد و دیکتاتوری جمهوری اسلامی که با خونریزی و دروغگویی ایران را به اشغال خود در آورده طراحی شده است .
------------------------
==========================================


The first address of my face book which was blocked and Hacked by nasty Islamic regime was:

http://www.facebook.com/cyrus.parsi.31

==========================


the new address Of My face book is :

https://www.facebook.com/Cyrus.Parsi2

Please add my new address in your face book.

-------------------
My Web-blogs are :

http://Human-rights-Iran.blogspot.com



Thank you so so much

Yours sincerely

Cyrus Parsi
.

-----------------------------------------------------------------

لطفا جهت خواندن و دیدن تمامی مطالب و عکسهای موجود در این سایت به قسمتهای " آرشیو پستها " , " صفحات" و "کتابها و مطالب دیدنی و خواندنی" مراجعه فرمایید .

در ضمن تمامی پیامهای شما عزیزان
(Comments) در این وبلاگ منتشر میشود .
======================================
به اصل با شکوه خویش بازگردیم .

Face Book : https://www.facebook.com/zartoshtpage
http://www.childrenofzoroaster.org

Download Avesta(Pdf
چنبش فرزندان زرتشت
======================================

وطن امروز اسير دو سه تن بي وطن است
انهدام وطن از نکبت اين چند تن است
اين يکی لاشخور و آن دگری جغد سياه
اين يکی مرده خور و آن دگری گورکن است
آن شده پيشنماز چمن دانشگاه
واقعاً، قصه او قصه خر در چمن است
عطشِ قاضی اسلام بنازم که چنين
تشنه خون جوان و بچه و مرد و زن است
حاکم شرع به حيوان عجيبی مانَد:
که دُمش گاو و تنش خوک و سرش کرگدن است
هيأت حاکم ما هيئتِ خيرات خور است
هيأت دولت ما، دسته زنجيرزن است
روزگاری که وطن دست کفن دزدان است
عجبی نيست اگر مرده ما بی کفن است
==========================
پیروز و سربلند باشید (مدیر وبلاگ , کوروش پارسی )


۱۳۹۰ خرداد ۱۴, شنبه

سرخط‌ خبرهادر روزهای اخیر

آزادی موقت منصور اسانلو از زندان به قيد کفالت
 
 منصور اسانلو، فعال کارگری و رئيس سنديکای کارگران شرکت واحد، بعدازظهر پنجشنبه، به قرار کفالت به طور موقت از زندان آزاد شد. فدراسيون بين‌المللی کارگران حمل و نقل، با صدور بيانيه‌ای از آزادی موقت منصور اسانلو، پس از سپری کردن نزديک به چهار سال زندان، ابراز خرسندی کرد. اين فدراسيون همچنين در بيانيه‌ی خود نسبت به ادامه‌ی بازداشت رضا شهابی و ابراهيم مددی، ديگر اعضای سنديکای شرکت واحد ابراز نگرانی کرده است.

ضرب و شتم مسعود باستانی به هنگام ملاقات با خانواده‌اش

مادر آقای باستانی در گفتگو با رادیو فردا با تأیید خبر ضرب و شتم وی، گفت: صبح پنجشنبه پس از پایان وقتِ ملاقات، در برابر دیدگان مادر و همسرش در سالن ملاقاتِ زندان رجایی‌شهر مورد ضرب و شتم مأموران قرار گرفت. خانواده زندانیان سیاسی حاضر در سالن ملاقات که با خشونت بی‌دلیل مأموران و از حال رفتن مادر و همسر مسعود باستانی مواجه شده بودند با کوبیدن مشت بر شیشه‌های کابین‌های ملاقات نسبت به این عمل مأموران اعتراض کردند. بر اثر پیگیری خانواده آقای باستانی در مورد وضعیت وی، مسئولان زندان وعده داده‌اند که پس از انجام سی‌تی‌اسکن و معاینات پزشکی، گزارشی در این باره در اختیار آنها قرار دهند.

مولن: ناتو حملات خود عليه حکومت ليبی را ادامه خواهد داد

درياسالار مايک مولن، رئيس ستاد مشترک ارتش آمريکا، می‌گويد ناتو آمادگی دارد تا حملات نظامی خود عليه نيروهای حکومت ليبی را دست‌کم تا شهريور ماه ادامه دهد. رئيس ستاد مشترک ارتش ايالات متحده در عين حال ابراز داشت که معمر قذافی با انزوايی روزافزون روبروست. آقای مولن با اشاره به سرباز زدن شکری غانِم، وزير نفت ليبی، از دستورات حکومت قذافی و پيوستن به نيروهای مخالف، گفت گزارش‌هايی دال بر جدايی گروهی از افسران جوان ارتش از اردوگاه وفاداران به معمر قذافی دريافت داشته است.

فلسطینی ها و اسرائیل برای مذاکرات صلح به پاریس دعوت شدند

 اَلن ژوپه، وزیر خارجه فرانسه از فلسطینی ها و اسرائیل دعوت کرده است برای از سرگیری مذاکرات صلح، ماه آینده به پاریس بروند. آقای ژوپه روز پنج شنبه با سلام فیاض، نخست وزیر دولت فلسطینی ها در رام الله در کرانه غربی دیدار کرد. مسئولان فلسطینی درباره پذیرفتن یا رد این دعوت ابراز نظری نکرده اند. وزیر خارجه فرانسه امشب در بیت المقدس یا اورشلیم با نخست وزیر اسرائیل گفتگو می کند.

اتحادیه اروپا: تصمیم روسیه برای منع ورود سبزبجات از این اتحادیه بی تناسب است

اتحادیه اروپا از تصمیم روسیه برای توقف واردات سبزیجات تازه از این اتحادیه انتقاد کرد. روسیه ورود هر نوع سبزیجات تازه از تمامی کشورهای اتحادیه اروپا را  به علت احتمال آلودگی به میکروب منع کرده است. در چند روز اخیر عده ای در کشورهای مختلف اروپایی، بویژه آلمان به علت مصرف سبزیجات آلوده درگذشته اند. کمیسیر امور بهداشت اتحادیه اروپا تصمیم روسیه را «بی تناسب»  خوانده و گفته است که رسما به مسکو اعتراض می کند.

درگیری ها در یمن شماری کشته برجای گذاشت

گزارش ها حاکی است که ده ها تن در درگیری ها در حومه های شمال صنعا، پایتخت یمن کشته و زخمی شده اند. در حالیکه وزارت دفاع یمن می گوید ارتش مانع از ورود عشایر مسلح حامی یکی از شیوخ مخالف دولت  به صنعا شده است، مخالفان می گویند وارد شهر شده اند و درگیری ها ادامه دارد. دولت یمن امروز گزارش های مربوط به بسته بودن فرودگاه صنعا را تکذیب کرد.

در حمله ارتش سوریه به شهر الرَستن ده ها تن کشته شدند

فعالان حقوق بشر سوریه می گویند در حمله ارتش این کشور به  شهر الرَستن در مرکز سوریه ده ها تن کشته شده اند. به گفته شاهدان، عملیات ارتش سوریه از سه شنبه آغاز شده که به کشته شدن دستکم 43 نفر از مخالفان انجامیده است.  دولت بشار اسد روز چهارشنبه  با اعلام تشکیل کمیته ای برای گفتگوی ملی، شماری از زندانیان سیاسی را آزاد و اعلام عفو عمومی کرد، اما مخالفان همچنان دعوت به راهپیمایی در روز جمعه کرده اند.

ماموران با ضرب و شتم مانع برگزاری مراسم یاد بود عزت الله و هاله سحابی شدند

ماموران امنیتی – انتظامی  و لباس شخصی در تهران با خشونت شدید مانع از برگزاری مراسم یادبود عزت الله سحابی و دخترش هاله شدند. به گفته شاهدان، ماموران  در ِ مسجد را بستند و با ضرب و شتم سوگواران مانع از تجمع آنها شدند. برپایه همین گزارش ها، عده ای نیز بازداشت شده و سپس آزاد شدند. شماری از شخصیت ها  و فعالان ملی – مذهبی اعلام کرده بودند که مراسم یادبود  این دو فعال سیاسی- مدنی  را امروز در مسجد ی در خیابان سهروردی شمالی  برگزار می کنند.

دولت یمن می گوید مانع از وورد عشایر مسلح به صنعا شده است

وزارت دفاع یمن می گوید ارتش مانع از ورود عشایر مسلح حامی یکی از شیوخ مخالف دولت  به صنعا، پایتخت، شده است، اما به گفته مخالفان درگیری ها  ادامه دارد. گزارش ها حاکی است که ده ها تن در درگیری ها در حومه های شمال صنعا کشته و زخمی شده اند. فرودگاه صنعا نیز از روز چهارشنبه بسته است.

پارلمان ژاپن به نخست وزیر این کشور رای اعتماد داد

نخست وزیر ژاپن از پارلمان این کشور رای اعتماد گرفت. احزاب مخالف، دولت را به بی کفایتی در مدیریت شرایط پس از سونامی اخیر و بحران ایجاد شده در  نیروگاه هسته ای فوکوشیما متهم  کرده بودند. نائوتو کان، نخست وزیر ژاپن ساعاتی پیش از رای گیری در پارلمان گفته بود که پس از مقابله با وضعیت ناشی از سونامی کناره گیری خواهد کرد.

ماموران با ضرب و شتم مانع از برگزاری مراسم یادبود عزت الله و هاله سحابی می شوند

آخرین گزارش ها از تهران حاکی است که ماموران امنیتی – انتظامی  و لباس شخصی با خشونت شدید مانع از برگزاری مراسم یادبود عزت الله سحابی و دخترش هاله در تهران می شوند. به گفته شاهدان، ماموران  در ِ مسجد را بسته اند و با ضرب و شتم سوگواران مانع از تجمع آنها می شوند. شماری از شخصیت ها  و فعالان ملی – مذهبی اعلام کرده بودند که مراسم یادبود  این دو فعال سیاسی- مدنی را امروز در مسجد حجت بن الحسن در خیابان سهروردی شمالی  برگزار می کنند.

ماموران امنیتی مانع از برگزاری مراسم یادبود عزت الله و هاله سحابی می شوند

آخرین گزارش ها از تهران حاکی است که مسئولان جمهوری اسلامی مانع از برگزار ی مراسم یادبود عزت الله سحابی و دخترش هاله در تهران می شوند. به گفته شاهدان، ماموران امنیتی– انتظامی و لباس شخصی در ِ مسجد را بسته اند و به سوگواران اجازه ورود  نمی دهند. شماری از شخصیت ها  و فعالان ملی – مذهبی اعلام کرده بودند که مراسم یادبود  این دو فعال سیاسی- مدنی  را امروز در مسجد حجت بن الحسن در خیابان سهروردی شمالی  برگزار می کنند.  هاله سحابی، دختر عزت الله سحابی، صبح روز چهارشنبه در جریان تشييع جنازه پدرش بر اثر خشونت نيروهای امنيتی بیهوش شد و درگذشت.

وزیر دفاع جمهوری اسلامی سفرش به بولیوی را موفقیت آمیز خواند

احمد وحیدی، وزیر دفاع جمهوری اسلامی سفرش به بولیوی را موفقیت آمیز خوانده و گفته است که این سفر نشانه نفوذ جمهوری اسلامی در آمریکای لاتین است. در پی انتشار خبر سفر احمد وحیدی به بولیوی و اعتراض دولت آرژانتین به آن، وزارت دفاع بولیوی در بیانیه ای از آرژانتین عذرخواهی کرد و از وزیر دفاع جمهوری اسلامی خواست تا فورا خاک این کشور را ترک کند. احمد وحیدی به اتهام دست داشتن در انفجار مرکز یهودیان در بوینوس آیرس در آرژانتین تحت تعقیب پلیس بین الملل، اینترپول، است.

مراسم یادبود عزت الله و هاله سحابی امروز برگزار می شود

شماری از شخصیت ها و فعالان ملی – مذهبی اعلام کرده اند که مراسم یادبود عزت الله سحابی و فرزندش هاله را امروز در مسجد حجت بن الحسن در خیابان سهروردی شمالی برگزار می کنند. این مراسم از ساعت 2 تا 5/3 بعد از ظهر برگزار خواهد شد.  هاله سحابی، دختر عزت الله سحابی، صبح روز چهارشنبه در مراسم تشييع جنازه پدرش که زیر فشار و کنترل شديد نيروهای امنيتی در تهران برگزار می شد، سکته کرد و درگذشت.

درگيری ميان شبه نظاميان و ارتش پاکستان ده ها کشته برجای گذاشت

به گفته مسئولان امنيتی پاکستان در درگيری ميان شبه نظاميان و ارتش اين کشور دستکم  ۲۳ سرباز و ۳۵  شبه نظامی کشته شدند. مقام های پاکستان می گويند  حدود ۲۰۰ شبه نظامی روز چهارشنبه از افغانستان وارد خاک پاکستان شدند و  يک پاسگاه مرزی  را محاصره کردند. درگيری ها تا ظهر امروز ادامه داشت.

"پرونده قتل بسیاری از روزنامه‌نگاران بدون نتیجه مانده است"

کمیته دفاع از روزنامه‌نگاران می‌گوید که پرونده‌های مربوط به قتل روزنامه‌نگاران در برخی از کشورها، به خاطر رخنه فساد به دستگاه‌های مجری قانون، بی‌نتیجه مانده است. کمیته دفاع از روزنامه‌نگاران در گزارش سالانه‌ای با عنوان «فرار از مجازات»، نتیجه پرونده‌های قتل روزنامه‌نگاران را منتشر کرده است. بر پایه این گزارش، روزنامه‌نگاران کشته شده بیشتر در کشورهای عراق، سومالی، فیلیپین، سری‌لانکا، کلمبیا، افغانستان، روسیه، و پاکستان بوده‌اند. در گزارش سالانه کمیته دفاع از روزنامه‌نگاران گفته شده است که تهدیدها معمولا در مورد روزنامه‌نگاران جدی است. حدود ۴۰ درصد از روزنامه‌نگاران کشته‌شده نیز پیش از قتل تهدیدهایی دریافت کرده بودند.

جبهه مشارکت و سازمان مجاهدین انقلاب: شهادت هاله سحابی نمایانگر چهره استبداد دینی

جبهه مشارکت ایران اسلامی و سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی، دو تشکل عمده اصلاح طلبان در ایران، در بیانیه‌هایی جداگانه مرگ هاله سحابی را نتیجه «رفتار خشونت‌بار مأموران امنیتی» در مراسم خاکسپاری پدرش خواندند و آن را محکوم کردند. در بیانیه جبهه مشارکت آمده است:‌«گرفتار حاکمیتی شده‌ایم که حتی به مراسم تشییع و تدفین رفتگان نیز رحم نمی‌کند و مأموران جکومت عزاداران را بجای دلداری لت‌وپار می‌کنند و جنازه را می‌دزدند». سازمان مجاهدین انقلاب نیز در بیانیه‌اش مرگ هاله سحابی را «شهادت» خوانده و نوشته است: این «لکه ننگی است که چهره سیاه استبداد دینی را بیشتر از پیش نمایان کرد».

گوگل از تلاش هکرهای چینی برای نفوذ به جی‌میل خبر داد

شرکت گوگل می‌گوید که هکرهایی، احتمالا مستقر در چین، به ای‌میل شخصی صدها تن از مقام‌های دولتی، نیروهای نظامی و روزنامه‌نگاران آمریکا و فعالان سیاسی چین نفوذ کرده‌اند. گوگل با انتشار یادداشتی اعلام کرده است ردیابی این حمله سایبری نشان می‌دهد که هکرها در استان شاندونگ (Shandong) چین بوده‌اند و موفق شده‌اند رمز ورود این ای‌میل‌ها را به دست بیاورند. در یادداشتی که در وبلاگ گوگل منتشر شده آمده است که جلو این نفوذها گرفته شده و به صاحبان آمریکایی و چینی آن نیز خبر داده شده است. این دومین تلاش برای هک کردن با مبدأ چین است که در ۱۷ ماه گذشته صورت می‌گیرد. دولت چین همواره دست داشتن در حملات اینترنتی را تکذیب کرده است.

حزب سبزهای آلمان خواستار تحقیقات مستقل درباره مرگ هاله سحابی شد

حزب سبزهای آلمان حمله به هاله سحابی و جان باختن او در مراسم خاکسپاری پدرش را «جنایتی با انگیزه‌های سیاسی» خواند. کلادیا روت، رئیس حزب سبزهای آلمان، در بیانیه‌ای که روز چهارشنبه منتشر شد در باره حمله نیروهای امنیتی به شرکت کنندگان در مراسم خاکسپاری عزت‌الله سحابی نوشته است: «این‌گونه رفتارها بخوبی نمایان‌گر هراس نظامی است که حتی مراسم خاکسپاری را نیز تهدیدی برای خود می‌بیند». رئیس حزب سبزهای آلمان خواستار انجام تحقیقات مستقل در باره علت مرگ هاله سحابی و مجازات همه عاملان این حادثه شده است. اندکی پیش‌تر مارک تونر، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، نیز خواستار انجام تحقیقاتی در مورد مرگ هاله سحابی شده بود.

استرالیا خواستار محاکمه بشار اسد در دادگاه لاهه است

استرالیا می‌گوید در حال رایزنی‌هایی است تا بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه، به اتهام جنایت علیه بشریت در دادگاه لاهه محاکمه شود. مقام‌های استرالیا امروز (پنج‌شنبه) به کمیته‌ای در سنای آن کشور گفتند که سیدنی با ارسال نامه‌هایی به دبیرکل سازمان ملل و اعضای شورای امنیت، با اشاره به سرکوب معترضان در سوریه خواستار پیگرد قانونی بشار اسد و برخی دیگر از مقام‌های سوری در دیوان بین‌المللی کیفری شده است. به گفته فعالان حقوق بشر در سوریه، سرکوب‌های دو ماه و نیم گذشته در این کشور تاکنون بیش از هزار کشته بر جای گذاشته است که ۲۵ تن از آنان کودک بوده‌اند.

کمپین بین‌المللی حقوق بشر خواستار جلوگیری از مداخله مأموران امنیتی در آیین‌های خاکسپاری شد

کمپین بین‌المللی حقوق بشر در ایران می‌گوید که مداخله نیروهای امنیتی و لباس شخصی در مراسم تدفین عزت‌الله سحابی و ضرب و شتم عزاداران منجر به مرگ هاله سحابی شده است. به گزارش وبسایت کمپین بین‌المللی حقوق بشر در ایران، هادی قائمی، سخنگوی این کمپین گفته است: این «تنها گوشه‌ای از اختناق شدید اعمال شده بر فعالان سیاسی و جامعه مدنی ایران است». کمپین بین‌المللی حقوق بشر از مقام‌های سیاسی و مذهبی و نیز قوه قضائیه ایران خواسته است تا در باره وقایع مراسم تشییع عزت‌الله سحابی تحقیق و از مداخله ماموران امنیتی در مراسم خاکسپاری افراد جلوگیری کنند.

آمریکا خواستار تحقیق درباره مرگ هاله سحابی شد

آمریکا روز چهارشنبه خواستار تحقیق دولت ایران درباره جزئیات مرگ هاله سحابی شد. مارک تونر، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا، با اشاره به گزارشهای رسانه ها مبنی بر دخیل بودن ماموران امنیتی جمهوری اسلامی ایران در مرگ هاله سحابی، خواستار روشن شدن ابعاد این ماجرا شد. همزمان سازمان گزارشگران بدون مرز هم  با انتشار اطلاعیه ای از مرگ هاله سحابی، فرزند عزت الله سحابی، ابراز تاسف کرد. این سازمان در بیانیه اش خواهان روشن شدن جزئیات مرگ خانم سحابی و محاکمه مظنونان به قتل فرزند عزت الله سحابی شد.

هیچ نظری موجود نیست: