درور بر شما -- خوش آمدید



وضعیت حقوق بشر در ایران ار وخامت هم گذشته است به طوری که
بصورت آشکارا به حریم افراد تجاوز میشود و یا بدون هیچ دلیل قانونی برای
افراد پرونده سازی میشود"البته باید گفت که در رژیم سفاک
اسلامی(اشغالگرایران), نقض حقوق بشر با پیروی از قوانین ننگین اسلامی قانون
است که بطور کاملا محسوس توسط حکومت جنایتکار اسلامی و مزدورانش انجام
میپذیرد و آزار و شکنجه آزادیخواهان میهن پرست به اوج خود رسیده است . این
خود دلیلی محکم بر ترس جانکاه حکومتیان خونخوار و نشانگر زوال حکومت
ضحاک(جمهوری اسلامی)در ایران زمین است,بخواهیم باور کنیم یا نکنیم شمارش
معکوس برای سرنگونی رژیم جهل اسلامی دیکتاتوری آغاز شده و باید گفت که اگر
با زور اسلحه برای مدتی نچندان زیاد بتوانند گلوی آزادیخواهان رابفشارند
ولی حرکت زمان را که همان نبض میهن پرستان ایرانزمین است را نمیتوانند
متوقف کند .


جاوید ایران و ایرانی میهن پرست.

نابود باد حکومت جهل اسلامی .

=======================================

زرتشت بیا که با تو امید آید ** در شب صدای پای خورشید آید ** تاریخ اگر دوباره تکرار شود ** کعبه به طواف تخت جمشید آید **

=======================================
درود بر شما , خوش آمدید , این وبلاگ در جهت مبارزه با
حکومت فاسد و دیکتاتوری جمهوری اسلامی که با خونریزی و دروغگویی ایران را به اشغال خود در آورده طراحی شده است .
------------------------
==========================================


The first address of my face book which was blocked and Hacked by nasty Islamic regime was:

http://www.facebook.com/cyrus.parsi.31

==========================


the new address Of My face book is :

https://www.facebook.com/Cyrus.Parsi2

Please add my new address in your face book.

-------------------
My Web-blogs are :

http://Human-rights-Iran.blogspot.com



Thank you so so much

Yours sincerely

Cyrus Parsi
.

-----------------------------------------------------------------

لطفا جهت خواندن و دیدن تمامی مطالب و عکسهای موجود در این سایت به قسمتهای " آرشیو پستها " , " صفحات" و "کتابها و مطالب دیدنی و خواندنی" مراجعه فرمایید .

در ضمن تمامی پیامهای شما عزیزان
(Comments) در این وبلاگ منتشر میشود .
======================================
به اصل با شکوه خویش بازگردیم .

Face Book : https://www.facebook.com/zartoshtpage
http://www.childrenofzoroaster.org

Download Avesta(Pdf
چنبش فرزندان زرتشت
======================================

وطن امروز اسير دو سه تن بي وطن است
انهدام وطن از نکبت اين چند تن است
اين يکی لاشخور و آن دگری جغد سياه
اين يکی مرده خور و آن دگری گورکن است
آن شده پيشنماز چمن دانشگاه
واقعاً، قصه او قصه خر در چمن است
عطشِ قاضی اسلام بنازم که چنين
تشنه خون جوان و بچه و مرد و زن است
حاکم شرع به حيوان عجيبی مانَد:
که دُمش گاو و تنش خوک و سرش کرگدن است
هيأت حاکم ما هيئتِ خيرات خور است
هيأت دولت ما، دسته زنجيرزن است
روزگاری که وطن دست کفن دزدان است
عجبی نيست اگر مرده ما بی کفن است
==========================
پیروز و سربلند باشید (مدیر وبلاگ , کوروش پارسی )


۱۳۹۳ خرداد ۱۳, سه‌شنبه

خانمی فرانسوی که بسیار ایران را دوست دارد و خانه اش در ایران است . فرهنگ اصیل و دلنشین ایرانی در این خانه موج میزند

 

در شهر بادرود و نزدیکی شهرستان نطنز سرایی وجود دارد که از بدو ورود به آن هزاران نکته از فرهنگ ایرانی نهفته که باید به آن احترام گذاشت خانه‌ای که در آن پر از مهر و محبت است و یک خانم فرانسوی از فرهنگ ایرانی سخن می‌گوید و جوانان پس از خروج از سرا موزه رهگشا به ایرانی بودن خود افتخار می‌کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، به نزدیکی سرایی می‌رسیم که کوبه‌های درب آن انسان را به یاد گذشته‌های دور می‌رساند کوبه‌هایی که در کنارش فانوس‌هایی دارد که روشنایی منازل چند دهه قبل استفاده می‌شد و میزبان آن یک زوج سرشار از عشق به فرهنگ ایرانی زندگی می‌کنند، سرای رهگشای خانه‌ای است که با کوبیدن درب آن میزبانش دکتر محمد رهگشای به استقبال میهمانانش می‌رود تا به گرمی آنها را به سمت داخل خانه‌ای که اکنون موزه‌ای از تاریخ ایران شده هدایت کند.


 

پس از باز شدن در خانه گذشته‌هایی دور برایت بازسازی می‌شود، بی‌اختیار کفشهایت را برای احترام به فرهنگ گذشته از پا در آورده و قدم به گذشته‌ای تاریخی می‌گذاری گذشته‌ای که پدران و اجداد ما در آن بوده‌اند و اینجاست که به فرهنگ دیرین ایرانی باید بالید اما نکته مهم اینجاست که بخشی از این فرهنگ توسط خانمی بازسازی شده که اصالتا ایرانی نیست اما علاقه‌مند به ایران است او اهل فرانسه است و نزدیک به 36 سال است به ایران سفر کرده است.

میریام گوتس(رهگشای) در گفتگوی خود با خبرنگار مهر از خودش می‌گوید که اصالتا فرانسوی و وکیل دادگستری بوده و نزدیک به 36 سال است که ازدواج کرده و صاحب دو فرزند است که آنها اکنون برای ادامه تحصیل به خارج از کشور رفته اند و دخترش در فرانسه و پسرش نیز در مونترال کانادا مشغول به تحصیل است او آن اندازه فارسی را روان صحبت می‌کند که باید به آن بالید.

همسر دکتر محمد رهگشای می‌گوید: تقر یبا 20 سال پیش و زمانی که فرزندان من کوچک بودند و پدر شوهرم نیز نزدیک به 90 سال داشت تصمیم گرفتیم حداقل برای دوره دبستان فرزندانم به اینجا سفر کنیم و پس از آن با توجه به اینکه در اینجا وضعیت خوبی داشتیم در اینجا ماندگار شدیم.

وی ادامه می‌دهد: پدر شوهرم در این منطقه یک حالت کدخدایی داشت و در 13 سال پیش که فوت شد ما تصمیم گرفتیم تا درب این منزل بسته نشود؛ در واقع اینجا یادبودی از پدر شوهرم است و در ابتدا اصلا به فکر ایجاد موزه نبودیم.



کودکان ایرانی اطلاع کمی از فرهنگ تاریخ‌شان داشتند




همسر محمد رهگشای افزود: وقتی 20 سال پیش به ایران آمدم دیدم بچه‌ها حداقل در مقطع دبستان اطلاعات کمی از فرهنگ ایران دارند و اطلاعات تاریخی ضعیفی از ایران دارند این بود که کاری کردیم که اینجا پایگاهی باشند تا آنها بتوانند از هر لحاظی با گذشته خود آشنا شوند.

وی ادامه داد: به طور مثال در یک طاقچه این خانه وسائل سنتی و قدیمی کشاورزی منطقه کویر قرار گرفته و در نقطه دیگر حیاط، مطبخ (آشپرخانه‌ قدیمی ایران) است که در آن تنور برای پخت نان قرار گرفته است و در گوشه دیگر از زمانی که سازمان ملل نوروز را ثبت جهانی کرد با جمع آوری یکسری وسائل از ایام نوروز هفت سینی به سبک هخامنش چیده‌ایم.



نسل حاضر باید به گذشته خود افتخار کنند و از من فرانسوی فرانسوی‌تر نشوند




میریام گوتس(رهگشای) ادامه داد: هدف ما از این کار رساندن یکسری پیام‌ها و حفظ ایرانی بودن و هویت ایرانی است تا در نهایت بتوان آن را به این نسل انتقال دهیم تا آنان به ریشه و گذشته خودشان افتخار کنند و نخواهند غربی شوند و یا از من فرانسوی‌تر شوند.

وی بیان داشت: اینجا جعبه جواهری است که می‌توان در آن ارتباطی با گذشته داشت.

وی بیان داشت: ما ماهیانه دو الی سه بار به اینجا می‌آیم و هر وقت نیز در این خانه هستیم درب خانه به روی همه بازدیدکنندگان باز است.



ایرانیان به هویت خودشان احترام بگذارند، هویت مسئله مهمی است



میریام گوتس(رهگشای) گفت: اینجا خانه ایرانیان است و اینجا را ایرانیان منزل خودشان بدانند چون خانه‌ای به این چنین بزرگی نمی‌تواند تنها برای من و همسرم باشد و دوست داریم که بازدید کنندگان به اینجا بیایند و با فرهنگ این منطقه آشنا شوند.

وی بیان داشت: اینجا دارای فرهنگی بسیار غنی است در اینجا منطقه اریسمان را داریم که قدمتش به شش الی هفت هزار سال پیش از میلاد بر می‌گردد.

وی تصریح کرد: پیام من به مردم ایران این است که سال خوبی را داشته باشند و به فرهنگ و هویت خود احترام بگذارند چون مسئله بسیار مهمی است.



فرهنگ یک مالکیت و سرمایه گذاری هر کشور است




همسر دکتر رهگشای بیان داشت: فرهنگ یک مالکیت و سرمایه گذاری هر کشور و یک پل ارتباطی است و فرهنگ به معنای انسان شدن است.

او از شعر ایرانی نیز گفت و بیان داشت: لطافت شعر شما و لطافت شعر حافظ بسیار است و در هر صورت همین شعرا بی تاثیر در ادبیات اروپا نبوده اند و به سببهمین پل‌های مشترک است که همه فرهنگ‌ها می‌توانند با هم دیگر در ارتباط باشند.



مهمان‌نوازی و بی‌ریا بودن ایرانیان مرا جذب کرد




وی در ادامه گفتگو با خبرنگار مهر بیان داشت: از فرهنگ ایرانیان از همه بهتر مهمان نوازی ایرانیان مرا جذب خود کرد چرا که ایرانیان با روی باز از من استقبال کرده‌اند و حتی اگر وسائل پذیرایی هم نداشتند اما بی ریا بودن و صمیمیت آنها بسیار ارزش دارد.



وقتی به ایران آمدم می‌ترسیدم مرا زندانی کنند




میریام گوتس(رهگشای) در ادامه و در پاسخ به خبرنگار مهر در خصوص زمانی که به ایران آمد و اینکه تصورش از ایران چه بود بیان داشت: درست بعد از جنگ ایران و عراق اولین باری بود که به ایران سفر کردم و یک ترسی داشتم که به ایران بیایم و آنچه رسانه‌ها از ایران نشان می‌داد تنها جنگ، تظاهرات و شعار مرگ بر آمریکا بود و هیچ چیز مثبتی نشان نمی‌دادند تا نشان دهد مردم ایران چون بقیه زندگی می‌کنند.

وی بیان داشت: وقتی به ایران آمدم یک ترس خاصی داشتم که اگر به ایران بیایم مرا زندانی می‌کنند و پس از ورود به ایران دیدم که تمام آنها سخنان اشتباه است و به همین سبب بود که می‌خواستم این تصویر منفی که نسبت به ایران وجود دارد را تغییر دهم و وب‌سایت درست کردیم.

میریام گوتس(رهگشای) بیان داشت: وقتی رسانه‌هایی چون بی بی سی مراسمات مذهبی ایران را مطرح می‌کند آن را آنگونه که باید نشان نمی‌دهند و یک تصویر سازی غلط از ایران ایجاد می‌کنند و باید گفت مسیحیان نیز روز قبل از عید پاک مراسماتی مشابه را دارند؛ اما رسانه‌ها از لحاظ ارائه کردن یک مسئله کم رنگ‌تر و دیگری را پررنگ تر نشان می‌دهند و فکر می‌کنم به عنوان یک همسر ایرانی وظیفه شرعی داشتم نکات مثبت را مطرح کنم چون اگر نکات مثبت نداشت ایجا نمی‌ماندم.

فرهنگ غنی ایرانی و عشق این همسر به قدمت و سابقه ایرانی نشان از همسری وفادار دارد همسری که در کنار او یک چنین عشقی متبلور می‌شود.

دکتر محمد رهگشای در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص این خانه تاریخی بیان داشت: به ایران برگشتیم چون در جستجوی ریشه های خود بوده و تا ریشه را تربیت نکنیم و این ریشه را آبیاری نکنیم بی فایده است و به همین سبب به زادگاهم و به این خانه که از قدیم درب آن به روی مردم باز بوده برگشتیم.

وی در خصوص قدمت این خانه بیان داشت: اینجا قدمتی نزدیک به 90 سال دارد و در زمینی نزدیک به یک هکتار بنا شده من اینجا من متولد شده‌ام.




محمد رهگشای بیان داشت: بسیاری از جوانان و افراد مسن وقتی به اینجا می‌آیند همه یک حالت بسیار خوبی دارند و در برابر زندگی قدیم یک احساس آرامش پیدا می‌کنند و در دفتر یادداشتی که در اینجا داریم مطالب جالبی را ثبت می‌کنند که حاوی نکاتی خواندنی است و جالب ترین نکته‌ای که بچه‌های نوجوان در آن نوشته اند این است که "از امروز ما افتخار می‌کنیم که ایرانی هستیم" یا از امروز افتخار می‌کنم که در بادرود به دنیا آمده‌ام" بسیار قابل توجه است.

دکتر رهگشای در زمانی که نقاط مختلف خانه را نشان می‌داد از نکات مختلفی سخن می‌گفت که شنیدن هر داستان آن زمان زیادی نیاز داشت وقتی از 12 هفت سینی که در گوشه و کنار خانه چیده شده است سخن می‌گفت و اینکه هر یک از آنها به تناسب محیط است و یا وقتی از مجموعه سازهای سنتی ایران سخن به میان آورد.

وی حتی از فلسفه اینکه چرا در قسمت ورودی خانه فرش پهن کرده نیز سخن به میان آورد و از دلیل قرار دادن تکه‌هایی از سفال در طاقچه‌ها نیز نکاتی را مطرح کرد او حتی از اینکه پدر موسیقی و ساز در ایران که بوده و نوع سازش هم نکاتی را مطرح نمود.

به گزارش خبرنگار مهر، خانه و موزه رهگشای از اماکن زیبای تاریخی است که به کسانی که از بادرود و نطنز گذر می‌کنند توصیه می‌شود تا ساعاتی را برای بازدید از این خانه تاریخی کنار بگذارند.












Persia / Iran 1956 - 1335

  زندگی اجتماعی، سیاست، اقتصاد، فرهنگ و ... - ویدئو همراه است با ترانه ای با صدای غزال، خواننده قدیمی

Persia / Iran 1956 - 1335