درور بر شما -- خوش آمدید



وضعیت حقوق بشر در ایران ار وخامت هم گذشته است به طوری که
بصورت آشکارا به حریم افراد تجاوز میشود و یا بدون هیچ دلیل قانونی برای
افراد پرونده سازی میشود"البته باید گفت که در رژیم سفاک
اسلامی(اشغالگرایران), نقض حقوق بشر با پیروی از قوانین ننگین اسلامی قانون
است که بطور کاملا محسوس توسط حکومت جنایتکار اسلامی و مزدورانش انجام
میپذیرد و آزار و شکنجه آزادیخواهان میهن پرست به اوج خود رسیده است . این
خود دلیلی محکم بر ترس جانکاه حکومتیان خونخوار و نشانگر زوال حکومت
ضحاک(جمهوری اسلامی)در ایران زمین است,بخواهیم باور کنیم یا نکنیم شمارش
معکوس برای سرنگونی رژیم جهل اسلامی دیکتاتوری آغاز شده و باید گفت که اگر
با زور اسلحه برای مدتی نچندان زیاد بتوانند گلوی آزادیخواهان رابفشارند
ولی حرکت زمان را که همان نبض میهن پرستان ایرانزمین است را نمیتوانند
متوقف کند .


جاوید ایران و ایرانی میهن پرست.

نابود باد حکومت جهل اسلامی .

=======================================

زرتشت بیا که با تو امید آید ** در شب صدای پای خورشید آید ** تاریخ اگر دوباره تکرار شود ** کعبه به طواف تخت جمشید آید **

=======================================
درود بر شما , خوش آمدید , این وبلاگ در جهت مبارزه با
حکومت فاسد و دیکتاتوری جمهوری اسلامی که با خونریزی و دروغگویی ایران را به اشغال خود در آورده طراحی شده است .
------------------------
==========================================


The first address of my face book which was blocked and Hacked by nasty Islamic regime was:

http://www.facebook.com/cyrus.parsi.31

==========================


the new address Of My face book is :

https://www.facebook.com/Cyrus.Parsi2

Please add my new address in your face book.

-------------------
My Web-blogs are :

http://Human-rights-Iran.blogspot.com



Thank you so so much

Yours sincerely

Cyrus Parsi
.

-----------------------------------------------------------------

لطفا جهت خواندن و دیدن تمامی مطالب و عکسهای موجود در این سایت به قسمتهای " آرشیو پستها " , " صفحات" و "کتابها و مطالب دیدنی و خواندنی" مراجعه فرمایید .

در ضمن تمامی پیامهای شما عزیزان
(Comments) در این وبلاگ منتشر میشود .
======================================
به اصل با شکوه خویش بازگردیم .

Face Book : https://www.facebook.com/zartoshtpage
http://www.childrenofzoroaster.org

Download Avesta(Pdf
چنبش فرزندان زرتشت
======================================

وطن امروز اسير دو سه تن بي وطن است
انهدام وطن از نکبت اين چند تن است
اين يکی لاشخور و آن دگری جغد سياه
اين يکی مرده خور و آن دگری گورکن است
آن شده پيشنماز چمن دانشگاه
واقعاً، قصه او قصه خر در چمن است
عطشِ قاضی اسلام بنازم که چنين
تشنه خون جوان و بچه و مرد و زن است
حاکم شرع به حيوان عجيبی مانَد:
که دُمش گاو و تنش خوک و سرش کرگدن است
هيأت حاکم ما هيئتِ خيرات خور است
هيأت دولت ما، دسته زنجيرزن است
روزگاری که وطن دست کفن دزدان است
عجبی نيست اگر مرده ما بی کفن است
==========================
پیروز و سربلند باشید (مدیر وبلاگ , کوروش پارسی )


۱۳۹۲ مرداد ۱, سه‌شنبه

مواضع ضدايراني بي بي سي صداي همه را درآورد!

مواضع ضدايراني بي بي سي صداي همه را درآورد!

   



چند روزي است كه اعتراضات به نحوه خبررساني تلويزيون فارسي بي بي سي بالا گرفته است. عملكرد اين تلويزيون، به ويژه پس از بازگشت اصلاح طلبان به صحنه سياسي ايران و انتخاب حسن روحاني به قدري غيرقابل تحمل شده كه بسياري از آزاديخواهان و ايران دوستان را به واكنش وا داشته است.

از شامگاه 8 دي ماه 1319 كه بخش فارسي راديو بي بي سي با بودجه وزارت خارجه بريتانيا و جهت ايجاد زمينه لازم براي تجاوز متفقين به ايران راه اندازي شد، بارها و بارها عملكرد ضدايراني اين راديو در بزنگاه‌هاي تاريخي (شهريور 1320، نهضت ملي شدن صنعت نفت، انقلاب اسلامي 1357،...) لطمات فراواني به منافع ملي ما ايرانيان وارد ساخته است. اما در عين حال بهره گيري اين رسانه از بودجه هاي بادآورده دولت بريتانيا و استفاده از بهترين امكانات مالي و فني موجب گرديده تا همواره در رويارويي با ديگر رسانه هاي فارسي زبان در جذب مخاطب عملكرد موفقي داشته باشد.
 
(براي آگاهي از نقش راديو بي بي سي فارسي در ايجاد زمينه هاي لازم براي تجاوز متفقين به ايران اينجا را بخوانيد)

ما پيشتر بارها درباره سياست هاي رياكارانه بنگاه سخن پراكني بي بي سي نوشته ايم (به عنوان نمونه مي‌توانيد به اينجا يا اينجا مراجعه كنيد)، اما با توجه به پيشامدهاي اخير بي‌مناسبت نديديم تا از زاويه ديد خود به برخي از بي اخلاقي هاي رسانه اي تلويزيون فارسي بي بي سي در چند هفته اخير اشاره كنيم:


1- عدم رعايت بي طرفي در تحليل وقايع و دعوت از كارشناسان

متاسفانه تلويزيون فارسي بي بي سي همواره در تحليل و تفسير وقايع ايران و جهان نگاهي كاملا جانبدارانه و به نفع جمهوري اسلامي (من اصلاح طلبان را هم جزيي از كليت نظام جمهوري اسلامي مي دانم) دارد و همواره نگاه اين تلويزيون به نيروهاي سكولار، انحلال طلب و برانداز نگاهي خصمانه و پرخاشگرانه است. تقريبا 90 درصد كارشناساني كه به اين تلويزيون دعوت مي شوند از گروههاي اصلاح طلب، ملي مذهبي و بطور كلي هواداران تئوري اصلاحات در چارچوب نظام هستند. اين نوع برخورد و عملكرد تلويزيون بي بي سي فارسي، مهمترين اصل يك رسانه كه همانا بي طرفي و انصاف در بازتاب اخبار و رويدادها مي باشد را زير سوال مي برد.


2- پررنگ كردن برخي از موضوعات و سانسور برخي ديگر

در جريان انتخابات فرمايشي رياست جمهوري در ايران، نقش بي بي سي در پوشش اخبار انتخابات، گاهي اوقات حتي از صدا و سيماي جمهوري اسلامي هم پررنگ تر بود. تا جايي كه در دو روز منتهي به انتخابات و اعلام نتايج آن، تلويزيون بي بي سي فارسي در اقدامي بي سابقه مبادرت به پخش زنده 24 ساعته اخبار انتخابات ايران نمود و بسياري از اصلاح‌طلبان و حاميان جمهوري اسلامي را براي حضور در برنامه هاي خود از گوشه و كنار اروپا و امريكا به استوديوي خود در لندن دعوت كرد. نوع پوشش اخبار انتخابات ايران و تاكيد بر حضور پرشور و گسترده مردم در پاي صندوق‌هاي راي نشان از تلاش اين رسانه در جلب نظر مردم براي شركت در اين نمايش انتخاباتي داشت. مجريان تلويزيون بي بي سي در حالي از اولين ساعات بامداد روز جمعه 24 خرداد 1392 (روز برگزاري انتخابات) از حضور گسترده مردم در پاي صندوق ها سخن مي گفتند كه اخبار ايران نشان مي داد در ساعات اوليه راي گيري تا حدود بعد از ظهر، تعداد راي دهندگان بسيار كمتر از دوره هاي قبل بود. در نهايت هم به اذعان رژيم 14 ميليون نفر و بر اساس آمار واقعي، با استناد به سرشماري ها و ارقام سازمان ثبت احوال، حدود 20 ميليون نفر در اين انتخابات شركت نكردند. البته بي بي سي با بي شرمي هر چه تمام تر، حسن روحاني را كه به استناد آمار و ارقام راي حدود 35 درصد مردم ايران (با احتساب تحريمي ها و كساني كه در انتخابات شركت نكردند) را با خود دارد (آن هم در انتخاباتي فرمايشي و غيردموكراتيك) دائما "رييس جمهور منتخب مردم ايران" مي نامد!!!

نكته جالب اينجاست كه بلافاصله پس از پيروزي حسن روحاني در انتصابات رياست جمهوري، بي بي سي با پخش خبر فوري از كاهش 200 توماني قيمت دلار خبر داد و به نوعي با ربط دادن اين موضوع به آمدن روحاني تلاش كرد افكار عمومي را فريب داده و پيروزي روحاني را سرآغاز تحولات عظيم اقتصادي در ايران معرفي كند! حال آنكه نوسانات قيمت ارز و سكه در بازار ايران چيز جديدي نيست و چه قبل از پيروزي روحاني و چه پس از آن، بارها شاهد افزايش يا كاهش قيمت دلار و سكه بوده ايم. طي يك ماه اخير قيمت مواد غذايي و بسياري از كالاها با افزايش شديد مواجه گرديده است. اما بي بي سي هيچگاه خبر فوري در اين خصوص پخش نكرده و از تورم كمرشكن و فقر روز افزون مردم ايران سخني نگفته است!
 





3- عملكرد جانبدارانه در بازتاب مسايل بين المللي

نحوه پوشش اخبار و رويدادهاي بين المللي در تلويزيون بي بي سي فارسي هم دست كمي از نحوه برخورد نامنصفانه اين رسانه با مسايل ايران ندارد. به عنوان نمونه مي توان به انعكاس غيرواقعي اخبار مصر و حمايت آشكار بي بي سي از اخوان المسلمين و محمد مرسي اشاره كرد. پوشش گسترده تظاهرات چند صد نفري هواداران اخوان المسلمين (در برابر تظاهرات ميليوني مخالفان وي!‌) و اصرار بر كودتا ناميدن حركت مردمي ارتش از جمله اقدامات بي بي سي در تحريف وقايع مصر بوده است (اينجا را بخوانيد). از سوي ديگر عملكرد بي بي سي در قبال وقايع روسيه،  عراق، افغانستان و... نيز كاملا همسو با مواضع جمهوري اسلامي ارزيابي مي شود. در سوريه هم رسم بر اين است كه تلويزيون بي بي سي هميشه اخبار پيروزي ها و پيشروي هاي ارتش آزاد سوريه را سانسور مي كند، اما توفيقات نيروهاي بشار اسد را با آب و تاب بازتاب مي دهد! از كمك هاي مالي و نظامي جمهوري اسلامي و حزب الله لبنان به بشار اسد حرفي نمي زند، اما به كمك كارشناسان! خود تلاش مي كند اينگونه به بيننده القا كند كه جنگ داخلي سوريه نتيجه حمايت هاي عربستان، قطر و برخي از كشورهاي اروپايي از مخالفان بشار اسد است. بزرگنمايي حضور القاعده در سوريه نيز ترفند ديگري است كه بي بي سي براي تحريف وقايع اين كشور مرتبا از آن استفاده مي‌كند.


4- ترجمه نادرست جملات و واژه ها براي فريب مخاطب

يكي ديگر از ترفندهاي بي بي سي در تحريف اخبار و رويدادهاي بين المللي، ترجمه و تفسير نادرست برخي از واژه‌ها يا عبارات است كه گاهي اوقات به كلي بار معنايي جمله را تغيير مي‌دهد. در اين خصوص به يك نمونه اشاره مي كنم. در روز پنج شنبه 27 تيرماه، باراك اوباما در تماسي تلفني با بنيامين نتانياهو خواستار حمايت وي از طرح جان كري، وزير امور خارجه امريكا، براي از سرگيري مذاكرات صلح اسراييل و فلسطين شد (متن خبر را به نقل از واشنگتن پست مي‌توانيد از اينجا بخوانيد). اما تلويزيون فارسي بي بي سي احتمالا به دليل عقده اي كه از سخنان اخير نتانياهو عليه حسن روحاني (رييس جمهور منتخب مردم ايران!!!) داشت، با تحريف سخنان اوباما خبر را به اين شكل انعكاس داد: "باراك اوباما در تماس تلفني با بنيامين نتانياهو از او خواست فورا مذاكره با فلسطيني ها را از سر گيرد"! حال خودتان لحن درخواست دوستانه اوباما در متن اصلي خبر را با آنچه بي بي سي انعكاس داده مقايسه كنيد! تحريف آشكار بي بي سي در ترجمه خبر، لحن ملايم باراک اوباما را در اين مكالمه تلفني به لحني تحكم آميز و آمرانه تغيير داده است تا شايد دل شيفتگان جمهوري اسلامي و اصلاح طلبان حكومتي كمي شاد گردد!!


5- حمايت از تجزيه طلبان و گروههاي ضد ايراني

در چند سال اخير تلويزيون بي بي سي فارسي علاقه خاصي هم به مسايل قومي از خود نشان مي دهد و بارها در برنامه هاي مختلف از افراد بدنامي كه آشكارا به دشمني با تاريخ و فرهنگ و تماميت ارضي ايران مي پردازند، دعوت كرده است. بي بي سي در تازه ترين شاهكار خود و در حالي كه اغلب اوقات نسبت به وضعيت زندانيان سياسي در ايران موضع سكوت يا انفعال را در پيش مي گيرد، با اعلام اعتصاب غذاي پنج زنداني وابسته به گروه تجزيه طلب "يئني گاموح" (حركت نوين بيداري ملي آذربايجان جنوبي!) نشان داد جايي كه منافع ملي و تماميت ارضي ايران در معرض تهاجم باشد، هميشه در صف اول و در كنار ايران‌ستيزان ايستاده است.  
.
.
.
.
.
.
از اين نمونه ها بسيار است و اگر بخواهيم دروغ ها و جعليات بي بي سي را بيان كنيم، شايد نياز به نگارش يك مجموعه چند جلدي در اين زمينه داشته باشيم!! اما فعلا به همين چند مورد بسنده مي كنيم و در پايان، دوستان آگاه و روشن انديش را به عضويت در صفحه فيس بوك "بايكوت آيت الله بي بي سي" دعوت مي نماييم. اميدواريم اين اعتراضات گسترده موجب شود دست اندركاران اين رسانه كمي به خود بيايند، شرم كنند و دست از اين دروغ پردازي ها بردارند و رسالت حرفه اي خود را فداي منافع مادي و جناح بندي هاي سياسي ننمايند. هر چند تجربيات تاريخي نشان داده انتظار ما بيهوده است...




در همين باره بخوانيد: