درور بر شما -- خوش آمدید



وضعیت حقوق بشر در ایران ار وخامت هم گذشته است به طوری که
بصورت آشکارا به حریم افراد تجاوز میشود و یا بدون هیچ دلیل قانونی برای
افراد پرونده سازی میشود"البته باید گفت که در رژیم سفاک
اسلامی(اشغالگرایران), نقض حقوق بشر با پیروی از قوانین ننگین اسلامی قانون
است که بطور کاملا محسوس توسط حکومت جنایتکار اسلامی و مزدورانش انجام
میپذیرد و آزار و شکنجه آزادیخواهان میهن پرست به اوج خود رسیده است . این
خود دلیلی محکم بر ترس جانکاه حکومتیان خونخوار و نشانگر زوال حکومت
ضحاک(جمهوری اسلامی)در ایران زمین است,بخواهیم باور کنیم یا نکنیم شمارش
معکوس برای سرنگونی رژیم جهل اسلامی دیکتاتوری آغاز شده و باید گفت که اگر
با زور اسلحه برای مدتی نچندان زیاد بتوانند گلوی آزادیخواهان رابفشارند
ولی حرکت زمان را که همان نبض میهن پرستان ایرانزمین است را نمیتوانند
متوقف کند .


جاوید ایران و ایرانی میهن پرست.

نابود باد حکومت جهل اسلامی .

=======================================

زرتشت بیا که با تو امید آید ** در شب صدای پای خورشید آید ** تاریخ اگر دوباره تکرار شود ** کعبه به طواف تخت جمشید آید **

=======================================
درود بر شما , خوش آمدید , این وبلاگ در جهت مبارزه با
حکومت فاسد و دیکتاتوری جمهوری اسلامی که با خونریزی و دروغگویی ایران را به اشغال خود در آورده طراحی شده است .
------------------------
==========================================


The first address of my face book which was blocked and Hacked by nasty Islamic regime was:

http://www.facebook.com/cyrus.parsi.31

==========================


the new address Of My face book is :

https://www.facebook.com/Cyrus.Parsi2

Please add my new address in your face book.

-------------------
My Web-blogs are :

http://Human-rights-Iran.blogspot.com



Thank you so so much

Yours sincerely

Cyrus Parsi
.

-----------------------------------------------------------------

لطفا جهت خواندن و دیدن تمامی مطالب و عکسهای موجود در این سایت به قسمتهای " آرشیو پستها " , " صفحات" و "کتابها و مطالب دیدنی و خواندنی" مراجعه فرمایید .

در ضمن تمامی پیامهای شما عزیزان
(Comments) در این وبلاگ منتشر میشود .
======================================
به اصل با شکوه خویش بازگردیم .

Face Book : https://www.facebook.com/zartoshtpage
http://www.childrenofzoroaster.org

Download Avesta(Pdf
چنبش فرزندان زرتشت
======================================

وطن امروز اسير دو سه تن بي وطن است
انهدام وطن از نکبت اين چند تن است
اين يکی لاشخور و آن دگری جغد سياه
اين يکی مرده خور و آن دگری گورکن است
آن شده پيشنماز چمن دانشگاه
واقعاً، قصه او قصه خر در چمن است
عطشِ قاضی اسلام بنازم که چنين
تشنه خون جوان و بچه و مرد و زن است
حاکم شرع به حيوان عجيبی مانَد:
که دُمش گاو و تنش خوک و سرش کرگدن است
هيأت حاکم ما هيئتِ خيرات خور است
هيأت دولت ما، دسته زنجيرزن است
روزگاری که وطن دست کفن دزدان است
عجبی نيست اگر مرده ما بی کفن است
==========================
پیروز و سربلند باشید (مدیر وبلاگ , کوروش پارسی )


۱۳۸۹ تیر ۳۱, پنجشنبه

ایران پس از انتخابات ( روایت کدیور از مقاومت رهبر در برابر نظارت خبرگان )



روایت کدیور از مقاومت رهبر در برابر نظارت خبرگان

 

آیت الله علی خامنه ای


حتی روحانیان محافظه کاری چون احمد جنتی و محمد یزدی تلاش هایی را برای پاسخگو کردن رهبر انجام داده اند که با مقاومت آ خامنه ای(چلاق الله) ناکام مانده است.



محسن کدیور، پژوهشگر دینی و استاد مدعو دانشگاه دوک در کارولینای شمالی، در نامه ای به اکبر هاشمی رفسنجانی، رئیس مجلس خبرگان، خواستار اقدام این مجلس برای "عزل" آیت الله خامنه ای از رهبری جمهوری اسلامی ایران شده است.

وی در بخشی از این نامه، که امروز ۲۷ تیر (۱۸ ژوئیه) در سایت "جرس" منتشر شده، به ذکر مستنداتی پرداخته که حکایت دارد بر خلاف نظر اکثریت اعضای مجلس خبرگان، آیت الله خامنه ای به این مجلس اجازه عملکرد بر شخص خود و نیز نهادهای زیر نظر رهبری را نداده است.

در بخشی از این نامه، به مستنداتی اشاره شده که نشان می دهند حتی دفتر رهبر جمهوری اسلامی، از مسئولان نهادهای زیر نظر رهبری خواسته است تا از حضور در مجلس خبرگان برای توضیح دادن در مورد عملکرد شان خودداری کنند.

این نامه در شرایطی منتشر می شود که برخی از روحانیان منتقد حکومت ایران، و در راس آنها آیت الله منتظری مرجع تقلید متوفی شیعه، آیت الله خامنه ای را، به ویژه به خاطر عملکرد او در جریانات پس از انتخابات ریاست جمهوری ۱۳۸۸، متهم به "از دست دادن شرایط رهبری" کرده اند.
در قانون اساسى هیچ منعى براى زمان دار کردن رهبرى وجود ندارد و نامحدود کردن رهبرى با تصمیم و رأى خبرگان بوده است
هاشمی رفسنجانی، رئیس مجلس خبرگان


مجلس خبرگان رهبری، طبق قانون اساسی جمهوری اسلامی، وظیفه انتخاب رهبر و نظارت بر عملکرد او را بر عهده دارد و تنها نهادی در حکومت است که از امکان بازخواست یا حتی عزل رهبر برخوردار است.

ادواری شدن رهبری

محسن کدیور، که استاد مدعو دانشگاه دوک در کارولینای شمالی، در بخشی از نامه خود، به ناکام ماندن تلاش هایی اشاره کرده است که در داخل مجلس خبرگان، به منظور تعیین سقف زمانی برای دوران رهبری آیت الله خامنه ای صورت گرفته و افزوده: "ظاهرا تنها مانع ادواری شدن رهبری و توقیت آن به ده سال قابل یک بار تمدید، خود مقام رهبری است که حاضر به ترک قدرت نیست."
آقای کدیور به اظهارات اکبر هاشمی رفسنجانی در گفت و گو با "مجله حکومت اسلامی"، به صاحب امتیازی دبیرخانه مجلس خبرگان، استناد کرده است که حکایت دارد: "در قانون اساسى هیچ منعى براى زمان دار کردن رهبرى وجود ندارد و نامحدود کردن رهبرى با تصمیم و رأى خبرگان بوده است." (مجله حکومت اسلامی، تابستان ۱۳۸۵، شماره ۴۰، صفحه ۴۱)

این در حالی است که حتی احمد جنتی، دبیر شورای نگهبان و از سرسخت ترین مدافعان رهبر در مجلس خبرگان هم، در مصاحبه با همین مجله گفته است: "در صورتى که چند فقیه داراى شرایط رهبرى مساوى باشند و هیچ کدام بر دیگرى مزیتى نداشته باشند، در این فرض چون به همه آنان نمى توان رأى داد و باید یک نفر را از میان آن ها انتخاب کرد، به نظر من در اینجا اشکالى ندارد که مدت رهبرى محدود شود." (مجله حکومت اسلامی، پائیز ۱۳۸۵، شماره ۴۱، صفحه ۶۲)

اگرخطا و اشتباهى رخ داد، ناظر باید توان اثرگذارى داشته باشد... در مورد نظارت مجلس خبرگان هم معنایش این است که اگر در جایى دیدند که در شرایط رهبر نقصى پیدا شده کمیسیون تحقیق باید بى درنگ به خبرگان اطلاع دهند تا اگر مشکل جدى بود فوراً اقدام کنند
(محمد یزدی، نایب رئیس مجلس خبرگان)


محسن کدیور، که نوشته آیت الله خامنه ای در تاریخ صد ساله اخیر، بعد از محمدرضا پهلوی طولانی ترین دوران زمامداری را داشته است، نحوه انتخاب وی به سمت رهبری را نیز زیر سوال برده است.
وی یادآوری کرده که در سال ۱۳۶۸، اظهارات اکبر هاشمی رفسنجانی در مورد نظر مثبت آیت الله خمینی به رهبری آقای خامنه ای، مجلس خبرگان به انتخاب وی به رهبری متمایل کرده است، و افزوده: "در وصیت نامه مرحوم آیت الله خمینی چنین چیزی به چشم نمی خورد، بلکه به صراحت نوشته بود انتساب مطالب به وی بعد از وفاتش بدون نوشته کتبی به تایید کارشناسان یا مدرک صوتی تصویری معتبر پذیرفته نیست."

آقای کدیور اظهار داشته: "حتی اگر چنین هم گفته باشد و آقای خامنه ای را صالح برای رهبری ارزیابی کرده باشد، شرعا و قانونا هیچ حجتی در آن نیست، چرا که... ولی فقیه حق ندارد برای پس از وفاتش تعیین تکلیف کند."

مخالفت با نظارت بر رهبری

بخش دیگری از مستندات مورد اشاره در نامه محسن کدیور به اکبر هاشمی رفسنجانی، حکایت دارد که رهبر جمهوری اسلامی در دیدار با اعضای هیات رئیسه مجلس خبرگان، به صراحت با نظارت این مجلس بر عملکرد خود مخالفت کرده است.
این در حالی است که به تصریح این نامه، روحانیان ارشد عضو مجلس خبرگان، معتقد بوده اند که این مجلس حق نظارت بر رهبر را دارد و نوع نظارت آن نیز "استصوابی" (مطلق و لازم الاجرا) است.

وقتى بعضى از این نهادها [نهادهای زیر نظر رهبر] دعوت شدند که در جلسه خبرگان حضور پیدا کنند تا گزارش عملکردهاى خودشان را بدهند، دفتر رهبرى مانع حضور آنها در خبرگان شد و اظهار داشتند که رهبرى نظرشان این است که این موضوع جزء وظایف خبرگان نیست
(اکبر هاشمی رفسنجانی، رئیس مجلس خبرگان)

محسن کدیور در همین ارتباط، بخشی از اظهارات رئیس مجلس خبرگان را نقل می کند که حاکی است: "نظارت استصوابى اگر یک جا معنا داشته باشد همین جا است، که اگر خبرگان مطلع شدند، رهبرى این شرایط [رهبری] را ندارد، مى توانند اقدام کنند." (مجله حکومت اسلامی، تابستان ۱۳۸۵، شماره ۴۰، ص ۳۸ )

محمد یزدی، نایب رئیس فعلی مجلس خبرگان و از منتقدان اکبر هاشمی رفسنجانی، در این زمینه نظری مشابه او داشته است: "اگرخطا و اشتباهى رخ داد، ناظر باید توان اثرگذارى داشته باشد. اگر قرار باشد تنها نظارت بکند و خطاى صد در صد را ببیند ولى امکان جلوگیرى نداشته باشد، این اصلاً نظارت به حساب نمى آید... در مورد نظارت مجلس خبرگان هم معنایش این است که اگر در جایى دیدند که در شرایط رهبر نقصى پیدا شده کمیسیون تحقیق باید بى درنگ به خبرگان اطلاع دهند تا اگر مشکل جدى بود فوراً اقدام کنند." (مجله حکومت اسلامی، پائیز ۱۳۸۵، شماره ۴۱، ص ۸۰)

نظر مشابه احمد جنتی، دبیر شورای نگهبان هم این بوده است که: "اگر بنا باشد که خبرگان فقط کسب خبر کند و بررسى کند که آیا شرایط [رهبری] وجود دارد یا نه، فایده اى ندارد. کار شبه لغوى است که قانون اساسى برعهده مجلس خبرگان گذاشته است." (مجله حکومت اسلامی، پائیز ۱۳۸۵، شماره ۴۱، ص ۵۳) . 

مخالفت با نظارت بر نهادهای وابسته به رهبری

آقای کدیور با تصریح بر اینکه "مجلس خبرگان قائل به نظارت استصوابی بر عملکرد رهبری، دفتر رهبری و کلیه نهادهای منصوب رهبری بوده و مصوباتی نیز در این زمینه داشته است"، مدارکی را ارائه می کند که نشان می دهند: "زمانی که مجلس خبرگان نظارت خود را بر برخی نهادهای منصوب رهبری آغاز می کند و مسئول آن نهاد را جهت دادن گزارش به مجلس خبرگان دعوت می کند، اما این مسئله با مخالفت دفتر رهبری مواجه می شود و مشخص می شود از نظر مقام رهبری نظارت بر مجموعه تحت امر ایشان جزء وظائف خبرگان نیست."

[رهبری] در مورد [نظارت مجلس خبرگان بر] نیروهاى مسلح فرمودند: اصلاً حرفش را نزنید، براى این که در نیروهاى مسلّح امکان این که کسى تحقیق و سؤال کند، نیست. نیروهاى مسلّح جاى این حرفها نیست... به هر حال طى دو ـ سه جلسه اى که با ایشان داشتیم و بحث هاى زیادى شد، با این موضوع مخالفت کردند
(احمد جنتی، دبیر شورای نگهبان)


در حقیقت، تنها کاری که آیت الله خامنه ای در مورد نهادهای منسوب رهبری اجازه داده، آن بوده که "خبرگان... درباره مقامات منصوب ایشان با اجازه ایشان تحقیق کنند تا اطمینان یابند نصب این مقامات به شرائط لازم فقاهت، عدالت و تدبیر ایشان خدشه ای نزده است."

محسن کدیور، در همین زمینه از اکبر هاشمی رفسنجانی نقل کرده است: "مجلس خبرگان فرضش بر این بود که هر چیزى که به رهبرى مربوط مى شود را پیگیرى کند، مثل مجمع تشخیص مصلحت نظام، صدا و سیما، نیروهاى مسلح و هر چه که تحت امر رهبرى است . اینها به مجلس خبرگان فراخوانده شوند و گزارش کارهاى خودشان را به خبرگان بدهند و خبرگان هم سؤال کنند و آنها هم توضیح بدهند و احیاناً اگر اشکال و ایرادى هم بود، در همان جلسه مطرح شود تا همه در جریان قرار بگیرند، این به صورت قانون در آمد. اما وقتى بعضى از این نهادها دعوت شدند که در جلسه خبرگان حضور پیدا کنند تا گزارش عملکردهاى خودشان را بدهند، دفتر رهبرى مانع حضور آنها در خبرگان شد و اظهار داشتند که رهبرى نظرشان این است که این موضوع جزء وظایف خبرگان نیست." (مجله حکومت اسلامی، تابستان ۱۳۸۵، شماره ۴۰، ص ۳۶)

به گفته آقای کدیور، احمد جنتی نیز در زمینه مخالفت رهبر با نظارت بر زیر مجموعه های خود گفته است: "نظر عده زیادى از اعضاى خبرگان بر این بود که باید هیأت تحقیق در نهادهاى زیر نظر مقام معظم رهبرى تحقیق و بررسى کند که آیا درست اداره مى شود یا نه؟... نظر اکثریت بر این بود. تا این که موضوع را با مقام معظم رهبرى در میان گذاشتیم. چندین جلسه صحبت شد، ایشان با این نظر موافق نبودند." 

اگر شما به عنوان رئیس مجلس خبرگان رهبری از اهرمهای پیش بینی شده در قانون اساسی نتوانید برای خروج از این مخمصه [تخلفات رهبری] راهی بیندیشد، معنایش این خواهد بود که به این گزاره تلخ نزدیک شده ایم: جمهوری اسلامی از طریق قانونی اصلاح ناپذیر است
(محسن کدیور، در نامه سرگشاده به اکبر هاشمی رفسنجانی)


آقای جنتی ادامه داده است: "در مورد نیروهاى مسلح فرمودند: اصلاً حرفش را نزنید، براى این که در نیروهاى مسلّح امکان این که کسى تحقیق و سؤال کند، نیست. نیروهاى مسلّح جاى این حرفها نیست. مگرمى شود کسى در میان نیروهاى مسلّح وارد شود و راجع به مسائلى ایجاد شبهه کند؟ در این صورت فرمانده نمى تواند کار کند. به هر حال طى دو ـ سه جلسه اى که با ایشان داشتیم و بحث هاى زیادى شد، با این موضوع مخالفت کردند." (مجله حکومت اسلامی، پائیز ۱۳۸۵، شماره ۴۱، ص ۵۵ تا ۵۷)

خبرگان "سریع تر به وظیفه خود عمل کنند"

محسن کدیور در نامه سرگشاده خود به اکبر هاشمی رفسنجانی، با تکیه بر شواهدی که آنها را نشان دهنده تخلفات قانونی و شرعی آیت الله خامنه ای دانسته، رهبر جمهوری اسلامی را به "استبداد، ظلم، قانون شکنی، براندازی جمهوری اسلامی و وهن اسلام" متهم کرده است.

آقای کدیور نوشته است که آیت الله خامنه ای "با نقض مکرّر اصول متعدد قانون اساسی بویژه در حوزه تقنین و اجرا، بزرگترین قانون شکنی را دو دهه اخیر مرتکب گردیده، و با استحاله و فروپاشی قانون اساسی، بزرگترین برانداز جمهوری اسلامی بوده است." 

محسن کدیور خطاب به رئیس مجلس خبرگان نوشته "از محدودیت ها و تضییقاتی که اکنون متوجه اوست بی اطلاع نیست" و در عین حال افزوده: "اگر شما و معدود نمایندگان مجلس خبرگان رهبری که سوگند خود را نقض نکرده اید - از قبیل آیت الله دستغیب شیرازی - هر چه سریعتر به وظیفه قانونی خود عمل نکنید، در پیشگاه ملت مسئول خواهید بود."

این پژوهشگر دینی تاکید کرده است: "اگر شما به عنوان رئیس مجلس خبرگان رهبری از اهرمهای پیش بینی شده در قانون اساسی نتوانید برای خروج از این مخمصه راهی بیندیشد، معنایش این خواهد بود که به این گزاره تلخ نزدیک شده ایم: جمهوری اسلامی از طریق قانونی اصلاح ناپذیر است."

 --------------------

قرارگاه خاتم الانبیا(سپاه فاسد پاسداران)ء میعادگاهی برای چپاول و غارت


 افشای پشت صحنه "ورشکستگی آریان فولاد"
 
قرارگاه خاتم الانبیاء
میعادگاهی برای چپاول و غارت


«در پی ورشکسته اعلام نمودن شرکت "آریان فولاد" روزگذشته تمام کارگران آن مقابل فرمانداری بوئین زهرا تجمع کردند. در پی این تجمع پلیس با توم به کارگران حمله کرد. وقتی دیدند کارگران علیرغم این فشارها پراکنده نمی شوند از کارگران خواستند که نماینده های خود را معرفی کنند تا با آنها گفتگو شود . تا ساعت 11صبح این تجمع ادامه داشت.»

این خبری است که تنها در چند جمله بالا تنها از سوی خبرگزاری ایلنا انتشار یافت. اما هیچ خبرگزاری و روزنامه ای اشاره به واقعیات نهفته در پشت ورشکستگی آریان فولاد" نکرد. البته از ترس سپاه پاسداران.

من می نویسم:

در اوایل سال 88  سپاه پاسداران در یکی از معاملات برون مرزی خود به جای  پورسانت و یا کمیسیون، چندین تن شمش آهن می گیرد و آن را برای تبدیل کردن به پول وارد کشور کرده و در قرار گاه خاتم الانبیا  انبار می کند.

بعد از وارد کردن این محموله بزرگ، شرکت  سروش بهمن  که از شرکت های زیر مجموعه سپاه و قرار گاه  خاتم الانبیا است، مامور فروش این محموله در کشور می شود  و در همین رابطه  شخصی به نام کثیری  به  نمایندگی از این شرکت  به میان  بازاریان رفته  و محموله  را  به تاجران  صنف آهن فروش  پیشنهاد می دهد، اما  از آنجا که خرید چنین  محموله بزرگی  کار هر کسی نبود و تنها  یکی دو نفر توانایی خرید آن را داشتند، قرعه فال به نام شرکت آریان فولاد افتاد که نخستين كارخانه نورد فولاد در خاورميانه است و  در حال حاضر با 1200 کارگر در منطقه اشتهارد  مشغول به کار است.
 
کثیری  که در واقع دلال فروش  شمش های آهن  وارداتی قرار گاه خاتم الانبیا  بود با  خریدار ( بهمن قاسمی صاحب کار خانه آریان فولاد ) وارد مذاکره می شود و  بعد از به رویت رساندن  شمش های وارداتی انبار شده در  قرار گاه خاتم الانبیا به خریدار،  محموله  یاد شده را  به مبلغ چهار ونیم میلیارد تومان به صاحب کار خانه آریان فولاد می فروشد و  کل وجه معامله را هم  طی یک فقره چک بانکی در یافت می کند، اما قرار گاه خاتم الانبیا هر بار با بهانه ها یی چون  نداشتن کامیون  و یا مشکلات حمل نقل کالا، از تحویل محموله به خریدار سر باز می زند  تا عاقبت خریدار بعد از چندین جلسه مذاکره با  کثیری و  برخی مسئولین  قرار گاه خاتم الانبیا  متوجه می شود که  اساسا  همه این قضایا برای سرکیسه کردن  او بوده است.  لذا  اقدام به شکایت از کثیری می کند چرا که  علاوه بر  تحویل ندادن محموله فروخته شده ، از پس دادن  چهارو نیم میلیاردی که بابت  فروش  محموله از صاحب آریان فولاد گرفته بود سر باز می زند. از همین رو  طی حکمی کثیری را به جرم کلاهبرداری روانه زندان می کند. اما بعد از مدتی با وارد شدن  شخصی بنام  هاشم ژانت، که  با موهای بور و چشم های زاغ، بیشتر به اروپایی ها شبیه  است، اما  خودش را اصالتا عراقی می داند، به یکباره حکم  کلاهبرداری کثیری در دیوان عالی کشور شکسته می شود و طی در خواست دو وکیل متهم  پرونده ( کثیری ) بنام های  دکتر ناصر سمیعی  و علیرضا سعیدی ، که هردو زمانی  از قضات دادگاه انتظامی قضات بودند، پرونده بار دیگر در شعبه  35  داد سرای بهشتی  به ریاست قاضی خدا کرمی  مفتوح می گردد. 

این بار قاضی خدا کرمی، طی  یازده صفحه حکمی خارج از موضوعیت پرونده صادر می کند که حتی دادستان هم از این حکم متعجب می شود و آن را بی ربط به موضوع پرونده می داند . به عبارت روشنتر  قاضی خدا کرمی به جای آنکه به  شکایت  خریدار محموله  شمش آهن از کثیری دلال و فروشنده محموله رسیدگی کند ، با هماهنگی  سلیمانی مسئول واحد  رسیدگی به امور ورشکستگی در قوه قضائیه، حکم ورشکستگی شاکی پرونده یعنی صاحب آریان فولاد ، که چهارو نیم میلیاردش را  بردند و خوردند  را صادر می کند و  بلا فاصله  طی جکمی جدا گانه به گروهی  ماموریت می دهد  تا به کارخانه اریان فولاد رفته  ، و با ضبط  همه  ماشین آلات و  مواد اولیه آن ، بعنوان قیم  و هیات رسیدگی به ورشکستگی  آریان فولاد را تصرف نمایند ، که  کارگران کار خانه با متوجه شدن  از واقعیت ماجرا  دست به اعتصاب می زنند  و به حمایت از  صاحب اصلی کار خانه  در مقابل فرمانداری  بوئین زهرا تجمع می کنند .

و اما واقعیت  ماجرای پشت پرده این  پرونده ورشکستگی، چیست ؟

بعد از تصدی  آیت الله هاشمی  شاهرودی  بعنوان رئیس قوه قضائیه  ، باندی  از  معاودین عراقی ( رانده شدگان  از عراق  ) که همگی  از نزدیکان  و دوستان  آیت الله شاهرودی بودند تشکیل می گردد ،  که معروفترینشان  شیرج معاون شاهرودی بوده و بقیه  زیر نظر او قوه قضائیه را تیول شخصی خود ساخته بودند ، هدف تشکیل  این باند از معاودین  عراقی مستقر در قوه قضائیه که چندین قاضی  دیوان عالی کشور و دیگر شعبات دادسرا ها را تحت فرمان خود دارند  ، بالا کشیدن   کار خانجات  و سرمایه  های  بخش خصوصی تجار ایرانی است و معروف ترین   عملیاتی که تا کنون در راستای این هدف انجام دادند و  مثل توپ در محافل اقتصادی کشور  صدا کرد،  ، تصاحب کار خانه فیلتر البرز  است که از آن زمان در محافل اقتصادی  این  گروه  در قوه قضائیه را با نام  باند فیلتر البرز می شناسند که رئیس و لیدر  این باند شخصی  به نام  هاشم ژانت بود که با  ظاهری فرنگی ( موی طلایی و چشمان  زاغ ) خود را  عراقی می خواند  و از دوستان و یاران نزدیک شیرج معاون  رئیس  سایق قوه قضائیه است که با وجود بر کناریش  از قوه قضائیه  اما  هاشم ژانت   کما کان به فعالیت خود ادامه  می دهد با این تفاوت  که بعد از رفتن هاشمی از قوه قضائیه برای انجام  کار های قضایی  خود از  وکیلی به  نام  مجید شریفی  استفاده می کند که در واقع این شخص وکیل هاشم ژانت می باشد و جالب اینکه   هاشم ژانت بعد از  اتمام هر  پروژه ای برای   مدتی  مفقود می شود  تا آب ها از آسیاب بیفتد اما به محض پیدا کردن  شکار جدید  با نام جدید  اما همان شکل و ظاهر فرنگی وارد  عمل می شود.

اما کثیری  نماینده  شرکت سروش بهمن  که  هم اکنون بجز  پرونده  آریان فولاد، از بابت دو پرونده مشابه دیگر که یکی مربوط به کلاهبرداری  یک و نیم میلیاردی این فرد  از شرکت نبرد اهواز است و پرونده دیگر او در ارتباط با  کلاهبرداری یک میلیاردی از یک تجار آهن استکه  هم اکنون برای این دو پرونده نیز در زندان بسر می برد و باکی ندارد چون تمامی احکامی که از سوی داد گاه ها برای این فرد صادر  گردیده همگی پس از ارجاع به  دیوان عالی کشور برای تجدید نظر توسط اعمال نفوذ  هاشم ژانت شکسته  می شوند آنچنانکه  به شهادت  همه پروند ه  های پیشین  کثیری از بابت کلاهبرداری  که بعد از مدتی  بایگانی شده اند ، این چنین بوده است .

نقش کیهان در بالا کشیدن سرمایه  تجار ایرانی 

 تمامی احکامی که قضات تحت نفوذ هاشم ژانت ، در مورد پرونده های مشابه  فیلتر البرز و هم اکنون کارخانه  آریان فولاد ، صادر گردیده ، قبل از حکم ، نسخه ای از خلاصه پرونده  برای کیهان شخص حسین شریعتمداری ارسال می گردد تا با  انتشار آن ضمن  فراهم ساختن  جو مناسبی  جهت چپاول  اموال تجار ایرانی ، مدرکی جهت استناد قاضی برای حکم صادره باشد که در مورد پرونده آریان فولاد می توانید به کیهان  چهارشنبه 15 اردیبهشت ماه   امسال ( 89 ) صفحه 6( مطالب  اقتصادی  ) مراجعه کنید .  


------------------------------------- 

انتشار کتاب آنلاین بهشت زهرا؛ با برداشتی آزاد از شهادت زنده یاد سهراب اعرابی

صحنه ای از داستان مصور بهشت زهرا




جـــرس: کتابی تحت عنوان "بهشت زهرا"، کتاب آنلاینی است که بنگاه انتشاراتی «ثانیۀ اول»، آنرا در آمریکا منتشر می کند تا نویسندۀ آن بنام امیر، داستان مصوری را به رشته تحریر درآورد که پسری به همراه مادرش، به دنبال برادر گمشده خود می گردد که در جریان حوادث پس از انتخابات ایران ناپدید شده است.

آنطور که در سامانه اینترنتی بی بی سی آمده، امیر می گوید که این کتاب ثمره تک تک عکسها و ویدیوهایی است که مردم ایران در دوران بعد از انتخابات بر روی اینترنت منتشر کردند و او تنها سعی دارد قطعات کوچک را به هم بچسباند تا تصویری بزرگتر بسازد.

بر اساس این گزارش، بخش های تازه ماجرا به تدریج به سایت آنلاین کتاب اضافه خواهد شد و داستان به صورت همزمان به ۱۲ زبان مختلف از جمله عربی، اسپانیانی، فرانسوی، ایتالیایی، عبری و آلمانی روی سایت قرار می گیرد و درنهایت قرار است در پایان به صورت چاپی منتشر شود.

گزارش مذکور به نقل از امیر آورده است "من داستانی را می نویسم و متن آن را به خلیل، گرافیست انتشارات می دهم. خوشبختانه او ارتباط خیلی خوبی با این داستان برقرار کرده و درک مناسبی از نوشته هایم دارد. من بسیار از کارش راضی هستم. درست همان حس هایی را که مد نظرم بود در تصاویرش منتقل می کند".

وی در پاسخ به این که "کتاب، داستان سهراب اعرابی نیست؟"، می گوید "تا حدود زیادی هست اما بقیه سرنوشت ها هم بر آن تاثیرگذارند. داستان سهراب مرا به شدت تکان داد. اینکه مادرش اینگونه به دنبالش بود و آخرش چه شد مرا خیلی متاثر کرد."

این کتاب ۱۶ فصل دارد، که تنها یک چهارم آن منتشر شده و بر روی سایت مذکور نصب شده است.


منبع : /http://www.rahesabz.net/story/19952


-----------------------------


کتاب بهشت زهرا؛ جستجوی گمشدگان پس از انتخابات

بهشت زهرا، کتاب آنلاینی که انتشارات "فرست سکند" (ثانیه اول) در آمریکا منتشر می کند، داستان پسری است که به همراه مادرش به دنبال برادر گمشده خود می گردد که در جریان حوادث پس از انتخابات ایران ناپدید شده است.

بخش های تازه ماجرا به تدریج به سایت آنلاین کتاب اضافه می شود و داستان به صورت همزمان به ۱۲ زبان مختلف از جمله عربی، اسپانیانی، فرانسوی، ایتالیایی، عبری و آلمانی روی سایت قرار می گیرد.
این کتاب قرار است در پایان به صورت چاپی منتشر شود.

امیر نویسنده متن های کتاب است که با نام خودش کتاب را منتشر نخواهد کرد.

او از ۱۲ سالگی از ایران خارج شده و همین را دلیلی بر علاقه بسیار زیادش به ایران می داند: "تا آن سن، همه چیز مملو از شادی و خوشی است. من خاطره بدی از ایران ندارم. ایران برایم مظهر مادربزرگ و شیرینی است. مادربزرگی که پر از عشق و عبادت بود".

با امیر گفت و گو کردم و ابتدا از او خواستم در مورد روند کار روی کتاب برایم توضیح دهد.







صحنه ای از داستان مصور بهشت زهرا


او گفت: "من داستانی را می نویسم و متن آن را به خلیل، گرافیست انتشارات می دهم. خوشبختانه او ارتباط خیلی خوبی با این داستان برقرار کرده و درک مناسبی از نوشته هایم دارد. من بسیار از کارش راضی هستم. درست همان حس هایی را که مد نظرم بود در تصاویرش منتقل می کند".

 

 

شما که خودتان طراح نیستید، پس چرا تصمیم گرفتید این کار را به صورت مصور انجام دهید؟

دوستی داشتم که قبلا با این انتشارات کار کرده بود و یک کتاب مصور منتشر کرده بود. خیلی از آن کار خوشم آمد. از آزادی عملی که در خلاقیت به آدم می دهد، لذت بردم و دلم می خواست من هم کتابی به این صورت داشته باشم. با پیدا کردن این سوژه، با انتشارات تماس گرفتم و طرحم را ارایه دادم. به نظرم با این روش مخاطبان تازه ای را جذب می کنیم که با مسایل ایران آشنا شوند.

کتاب، داستان سهراب اعرابی نیست؟]

 

تا حدود زیادی هست اما بقیه سرنوشت ها هم بر آن تاثیرگذارند. داستان سهراب مرا به شدت تکان داد. اینکه مادرش اینگونه به دنبالش بود و آخرش چه شد مرا خیلی متاثر کرد.

یعنی انگیزه کتاب همین بود؟

 

مدت ها بود که می خواستم خاطرات دوران ریاست جمهوری محمود احمدی نژاد در ایران را ثبت کنم. با انتخابات ایران و اتفاقات پس از آن، این ماجرا را جدی تر گرفتم. سعی می کنم ضمن تعریف کردن داستان، تاریخ ایران را هم به زبان خودم روایت کنم.

شما قبلا کتابی منتشر نکرده اید. درست است؟

 

بله. اشتیاق روایت این داستان بود که مرا تا اینجا کشاند. من در جریان شلوغی های ایران دوستان و عزیزانی را از دست دادم. تنها کاری که از راه دور از من بر می آید، همین است. زندگی من پر از برکت بوده و همیشه در زندگی شانس داشتم. در برابر بچه های ایران احساس مسئولیت می کنم که سختی های زیادی کشیده اند.





صحنه ای از داستان مصور بهشت زهرا

ظاهرا استقبال خوبی هم از داستان شده است.

بله. استقبال خیلی خوب بوده است. کتاب به ۱۲ زبان مختلف ترجمه شده و مترجمان به صورت داوطلبانه این کار را انجام می دهند. خودشان پیشنهاد این کار را داده اند. تاکنون ۷۰ هزار بازدید کننده اصلی داشته و رسانه ها بسیار درباره اش نوشته اند.

ماجرای انتشار کتاب بر روی اینترنت چیست؟


این پیشنهاد انتشارات بود. نمی دانم دقیقا چرا، اما فکر کنم برای بحث های بازاریابی این کار را کرده اند. در هر صورت، تا اتمام کتاب زمان زیادی می برد اما از این طریق، تا وقتی که موضوع ایران مبحث داغی بین آمریکایی هاست، کتاب منتشر می شود و توجه عمومی را به خود جلب می کند.

چقدر تا پایان کار باقی مانده است؟ 

خیلی. کتاب کلا ۱۶ فصل است و الان تنها یک چهارم آن منتشر شده است.
امیر می گوید که این کتاب ثمره تک تک عکسها و ویدیوهایی است که مردم ایران بر روی اینترنت منتشر کردند و او تنها سعی دارد قطعات کوچک را به هم بچسباند تا تصویری بزرگتر بسازد.
امیر از نگاه یک شهروند نظراتش را در کتاب منتشر می کند و اشاراتی که به تاریخ دارد ممکن است بحث برانگیز باشند، اما تلاش او برای ثبت یک رویداد تاریخی از طریق داستان مصور کاری است که شاید برگرفته از موفقیت کتاب "پرسپولیس" نوشته مرجان ساتراپی باشد.


منبع : BBC Persian 

 ---------------------