درور بر شما -- خوش آمدید



وضعیت حقوق بشر در ایران ار وخامت هم گذشته است به طوری که
بصورت آشکارا به حریم افراد تجاوز میشود و یا بدون هیچ دلیل قانونی برای
افراد پرونده سازی میشود"البته باید گفت که در رژیم سفاک
اسلامی(اشغالگرایران), نقض حقوق بشر با پیروی از قوانین ننگین اسلامی قانون
است که بطور کاملا محسوس توسط حکومت جنایتکار اسلامی و مزدورانش انجام
میپذیرد و آزار و شکنجه آزادیخواهان میهن پرست به اوج خود رسیده است . این
خود دلیلی محکم بر ترس جانکاه حکومتیان خونخوار و نشانگر زوال حکومت
ضحاک(جمهوری اسلامی)در ایران زمین است,بخواهیم باور کنیم یا نکنیم شمارش
معکوس برای سرنگونی رژیم جهل اسلامی دیکتاتوری آغاز شده و باید گفت که اگر
با زور اسلحه برای مدتی نچندان زیاد بتوانند گلوی آزادیخواهان رابفشارند
ولی حرکت زمان را که همان نبض میهن پرستان ایرانزمین است را نمیتوانند
متوقف کند .


جاوید ایران و ایرانی میهن پرست.

نابود باد حکومت جهل اسلامی .

=======================================

زرتشت بیا که با تو امید آید ** در شب صدای پای خورشید آید ** تاریخ اگر دوباره تکرار شود ** کعبه به طواف تخت جمشید آید **

=======================================
درود بر شما , خوش آمدید , این وبلاگ در جهت مبارزه با
حکومت فاسد و دیکتاتوری جمهوری اسلامی که با خونریزی و دروغگویی ایران را به اشغال خود در آورده طراحی شده است .
------------------------
==========================================


The first address of my face book which was blocked and Hacked by nasty Islamic regime was:

http://www.facebook.com/cyrus.parsi.31

==========================


the new address Of My face book is :

https://www.facebook.com/Cyrus.Parsi2

Please add my new address in your face book.

-------------------
My Web-blogs are :

http://Human-rights-Iran.blogspot.com



Thank you so so much

Yours sincerely

Cyrus Parsi
.

-----------------------------------------------------------------

لطفا جهت خواندن و دیدن تمامی مطالب و عکسهای موجود در این سایت به قسمتهای " آرشیو پستها " , " صفحات" و "کتابها و مطالب دیدنی و خواندنی" مراجعه فرمایید .

در ضمن تمامی پیامهای شما عزیزان
(Comments) در این وبلاگ منتشر میشود .
======================================
به اصل با شکوه خویش بازگردیم .

Face Book : https://www.facebook.com/zartoshtpage
http://www.childrenofzoroaster.org

Download Avesta(Pdf
چنبش فرزندان زرتشت
======================================

وطن امروز اسير دو سه تن بي وطن است
انهدام وطن از نکبت اين چند تن است
اين يکی لاشخور و آن دگری جغد سياه
اين يکی مرده خور و آن دگری گورکن است
آن شده پيشنماز چمن دانشگاه
واقعاً، قصه او قصه خر در چمن است
عطشِ قاضی اسلام بنازم که چنين
تشنه خون جوان و بچه و مرد و زن است
حاکم شرع به حيوان عجيبی مانَد:
که دُمش گاو و تنش خوک و سرش کرگدن است
هيأت حاکم ما هيئتِ خيرات خور است
هيأت دولت ما، دسته زنجيرزن است
روزگاری که وطن دست کفن دزدان است
عجبی نيست اگر مرده ما بی کفن است
==========================
پیروز و سربلند باشید (مدیر وبلاگ , کوروش پارسی )


۱۳۹۰ مهر ۲۸, پنجشنبه

دولت آمریکا با اشاره به نقض حقوق بشر در ایران از جامعه جهانی خواست تا جمهوری اسلامی را محکوم کرده و برای تغییر در وضعیت مردم ایران تلاش کند.




دولت ایالات متحده با اشاره به نقض حقوق بشر در ایران از جامعه جهانی خواست تا جمهوری اسلامی را محکوم کرده و به تلاش برای درخواست تغییر در وضعیت مردم ایران ادامه دهد. 

در آستانه طرح رسمی گزارش مامور ویژه حقوق بشر ایران در سازمان ملل، مارک تونر، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا روز سه‌شنبه به آزار اقلیت‌ها و مدافعان حقوق بشر، خفه‌کردن هرگونه اعتراض و «شکنجه زندانیان» در زندان‌های ایران اشاره کرد.
وزارت خارجه ایالات متحده روز سه‌شنبه همچنین تاکید کرده است که واشینگتن «هم‌چنان در کنار مردم ایران است که چیزی نمی‌خواهند جز آنکه صدایشان شنیده شود و دولت مسئولیت اعمالش را بپذیرد».
در جریان بررسی وضعیت حقوق بشر در ایران در کمیته حقوق بشر سازمان ملل، روز دوشنبه، فهرستی از نقض حقوق بشر و نابرابری‌ها و سرکوب‌ها تهیه شده و از تهران خواسته شد تا با همکاری با گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل به پرسش‌ها در این باره پاسخ دهد. این جلسه به بررسی بخش‌هایی از گزارش احمد شهید، گزارشگر ویژه حقوق بشر ایران، اختصاص داشت که در آن نسبت به رفتار با فعالان جامعه مدنی، فعالان سیاسی، روزنامه‌نگاران، فعالان دانشجویی، هنرمندان، وکلا و فعالان محیط زیست ابراز نگرانی شد.
متن کامل گزارش مقطعی احمد شهید قرار است امروز چهارشنبه به مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک ارائه شود.
این گزارش در حالی در مجمع عمومی مطرح خواهد شد که هفته گذشته نیز‌بان گی‌ مون، دبیرکل سازمان ملل متحد، برای چهارمین سال پیاپی قویاً از کارنامه حقوق بشری جمهوری اسلامی ایران انتقاد کرده و در گزارش سالانه جدید خود نوشت که نقض حقوق بشر در ایران طی ۱۲ ماه گذشته «ادامه یافته و تشدید شده ‌است».
افزایش چشمگیر در تعداد اعدام‌های ثبت‌شده در ایران، تبعیض علیه اقلیت‌ها، احکام «دل‌بخواهی و مستبدانه» زندان برای روزنامه‌نگاران، و محروم کردن دانشجویان زندانی از دریافت خدمات درمانی از جمله موارد دیگر ذکر شده در گزارش احمد شهید است. 

منبع: رادیو فردا


اختلاسی اینبار با چهارده رقم! / اختلاس (دزدی) 10,000,000,000,000 (ده هزار میلیارد تومانی) در شرکت سایپا

به گزارش بازار خبر به نقل از مهر ، نادر قاضی پور رییس کمیته تحقیق و تفحص از سايپا که پیش از این از پرده برداری از زوایای تفحص از سایپا خودداری کرده بود ، در نشستی مطبوعاتی به آشکار سازی زوایای پنهان این امر پرداخت. پرونده سایپا مهمتر از اختلاس وی گفت: هیچ نظارت دقیقی بر گردش مالی 10 هزار میلیارد تومانی سایپا وجود نداشته است بنابراین پرونده سایپا اگر مهم تر از کلاهبرداری اخیر سه هزار میلیارد تومانی نباشد کمتر نیست. قاضی پور گفت: متاسفانه اطلاعات کسب شده نشان داده است که اکثریت هیئت مدیره و حسابرسان قانونی شرکت متاثر از مدیرعامل این شرکت هستند . وی از قوه قضائیه خواست همانند پرونده اخیر سه هزار میلیارد تومانی، شعبه ویژه ای را مامور رسیدگی به تخلفات سایپا کند تا جلوی ضایع شدن حقوق سهامداران و مصرف کنندگان گرفته شود. مدیر عامل سایپا بگویدچه کسی می تواند وی را برکنار کند ؟ قاضی پور گفت: مدیرعامل سایپا با ترکیباتی که انجام داده است و ظاهری قانونی دارد اقدامات خود را پیش برده همانند دریافت وام های سه هزار میلیارد تومانی. مدیرعامل سایپا به مردم بگوید چه کسی یا کسانی و چگونه می توانند وی را برکنار کنند. وی خاطر نشان کرد: بنا بر اسناد واصله چند تن از مدیران ارشد و مسئول سایپا دارای تابعیت دوگانه هستند و بنده به عنوان نماینده مردم نگران آن هستم که در روند رسیدگی به پرونده این پرونده، موضوع خاوری تکرار شود. بنابراین از مسئولان دادستانی می خواهم با اتخاذ تدابیری از این موضوع پیشگیری کنند. قاضی پور یادآور شد: پیش از این رئیس هیئت مدیره و مدیریت بازرسی سایپا توسط قوه قضائیه بازداشت شده اند اما با قید وثیقه 6 میلیارد تومانی آزاد شده اند که یکی از آنها اخراج و دیگری موقتا سر کار است. پوستین دوز اطلاع رسانی کند وی گفت: مدیرعامل سایپا به اطلاع مردم برساند آیا پولی در خارج از کشور دارد؟ یا خیر اگر سپرده ای دارد میزان آن چقدر است و یا در کدام کشورها و کدام بانک ها و به نام چه کسانی است. رئیس هیئت تحقیق و تفحص از گروه خودروسازی سایپا گفت: من به عنوان نماینده مردم از مدیرعامل می خواهم در خصوص استخدام تعداد کثیری از اقوام خود و جریان انحرافی در این شرکت پاسخگو باشد آیا غیر از این است که سایپا را ملک شخصی خود می داند. قاضی پور خاطر نشان کرد: هیئت تحقیق و تحفص از ابتدا با حسن نیت کامل و بی طرفی در صدد رسیدگی به موضوع تحقیق و تفحص یعنی نحوه خرید سهام و پرداخت ارزش آن بوده است. سایپایی ها گردن کلفتی کردند وی گفت: انتظار داشتیم مانند هیئت تحقیق و تفحص از مخابرات با حسن نیت این شرکت روبرو شویم اما از روز اول آقایان در مقابل مجلس گردن کلفتی کردند . مجلس گردن گردن کلفتها را که در مقابل خواست مردم و قانون بایستند می شکند. متاسفانه شرکت سایپا عدم همکاری را از روز اول شیوه کار خود کرده است. قاضی پور عدم در اختیار گذاشتن م... http://www.bazarkhabar.ir/News.aspx?ID=10058
 

بسیجی پروازی دو یا سه روز زودتر از علی خامنه ای به استان می آید و دو روز بعد از رفتن او، لباس محلی را از تن در می آورد


 

مسابقه ارضای تمایلات نفسانی آیت الله خامنه ای پایان ندارد. از دعوت از شاعران مدیحه گو بگیرید تا فراخواندن نمایندگان مجلس، که دو زانو خدمت رهبری می نشینند، و از برگزاری نمایش محبوبیت رهبری در استانهای محروم و لشگرکشی بسیجیان پروازی برای ایجاد موج پرشکوه دوستداران رهبر بگیرید تا تروکاژهای تلویزیونی برای به رخ کشیدن اقتدار رهبری، همه و همه برای ارضای حس بی پایان خودکامگی در مقام معظم رهبری است.

آیت الله خامنه ای امروز به کرمانشاه رفت. استانی با آمار بیکاری بالا، فقر شدید، محرومیت فراگیر و بالاخره فساد دولتی هولناک! ایشان اما در اجتماع خودجوش(!) هزاران برادر و خواهر بسیجی پروازی (معادل استاد پروازی!) حضور یافتند که شاید برای بار اول کرمانشاه را می دیدند! بسیاری از این هزاران نفر! از اقصی نقاط کشور به کرمانشاه آورده شده بودند، تا رهبر معظم باور کنند که آنها شهروندان مرفه کرمانشاهی! هستند که هیچ دغدغه و مشکلی ندارند به جز دیدار با معظم له و شوق حضور در محضر نایب ولی عصر!! به همین بهانه، ایشان برای این جمعیت خوشحال و شیفته ی ولایت، چیزی از مشکلات و محرومیت های استان کرمانشاه نفرمودند و فقط از قیام وال استریت! و احتمال سقوط و زوال آمریکا و گسترش بیداری اسلامی در اروپا سخن گفتند و صلاح ندیدند درباره سایر مسائل کم ارزش داخلی سخنی بگویند!
اما این بسیجیان پروازی کیستند؟ و چرا هر سفر رهبری، دهها برابر طرحهایی که قولش را به مردم می دهند، هزینه بر می دارد؟ بسیجی پروازی به مدد پولهای بادآورده حکومتی، صبح تهرانی است، عصر شهروند خوزستان یا آذربایجان می شود! او بسته به مأموریت می تواند شهروند هرکجا باشد. دو روز قبل به کرمانشاه یا سنندج سفر می کند، لباس محلی را از بسیج تحویل می گیرد، در بازارها می چرخد و در زمان فرود آمدن سفینه ولایت، به عنوان یک شهروند کرد یا کرمانشاهی یا گیلانی و... به مسیر استقبال برده می شود و برای آقا بوسه و گل و دست و دم تکان می دهد. بسیجی پروازی در حقیقت نقش حلقه حفاظتی رهبر را هم ایفا می کند. او باید نقش همان حلقه انگشتری را بازی کند که گویا نگین سلیمانی را در آغوش کشیده است. اینگونه دیگر هیچ شهروند ناراضی و هیچ نیازمند نامه به دستی، مزاحم تصاویر دوربینها نمی شود و دوربینهای صداوسیما فقط قافله عشق را به تصویر می کشند!
بسیجی پروازی دو یا سه روز زودتر از آقا به استان می آید و دو روز بعد از رفتن ایشان، لباس محلی را از تن در می آورد و به سمت تهران و مشهد و قم بر می گردد! برای اعزام هر یک فروند از این شهروندنماهای بسیجی و برای حضور خودجوش(!) آنها در سفرهای مقام معظم رهبری و پاداش و کارانه و اسکان و تغذیه شان ، مبلغی بین یک میلیون و پانصد هزار تومان تا دو میلیون تومان هزینه می شود!
اگر این رقم را در تعداد هزاران بسیجی اعزامی که صدا و سیما اعلام می کند و عمدتا" جمعیت غیربومی هستند ضربدر کنیم، معنای ارقام میلیاردی هزینه های سفرهای رهبر فرزانه را از نزدیک لمس خواهیم کرد. هرچند ممکن است تعداد صفرهایش، ما و شما را دچار سرگیجه و کلافگی کند و از خیر ادامه ضرب و تقسیم منصرف شویم. اما در کشوری که مردم برای دریافت ۴۰ هزار تومان یارانه صف می کشند، به یک بسیجی که در ازای یک هفته نمایش عشق به رهبر نزدیک به دو میلیون تومان درآمد نصیبش می شود، خیلی هم بد نمی گذرد!
بسیجیان استقبال کننده از نایب امام زمان، دو دسته اند. بسیجیان ساده را به شهرستانهای کوچک می فرستند. با اتوبوس و وانت و سواری! درآمد آنها کمتر از بسیجیان پروازی است. رتبه آنها هم از بسیجیان پروازی پایین تر است. مگر آنکه قابلیت های خود را طوری نشان دهند که به چشم دوربینها و مسئولان بیاید. یکی از این قابلیتها آویزان شدن از ماشین رهبر است. انداختن خود زیر چرخهای آن. بوسیدن قدمگاه حضرت آقا! اما بسیجیان پروازی، باید دارای رتبه بالای ولایت مداری باشند. کلاس و سابقه بسیجیان پروازی، خیلی بالاتر از اتوبوس سواری و وانت و سفرهای زمینی است.
در سفر رهبری به استان کردستان، به هر فرد بسیجی معمولی تا هفتصد هزار تومان داده شد. ولی برای بسیجیان پروازی، علاوه بر بلیط دوسره هواپیما، اسکان در بهترین هتلهای کردستان و چهار روز پیشواز(!) و دو روز بدرقه و تفریح در مناطق سیاحتی استان و پاداش نقدی داده بودند، که جمعا" حدود یک میلیون و چهارصد هزار تومان تا دو میلیون تومان می شد. همچنین میزان تشویقی به اعضای خانواده بسیجیان که با آنها به این سفرها بروند، مبلغ پانصدهزار تومان تشویقی تعلق گرفته بود! قطعا" امروز، این پاداشها بیشتر از ریخ و پاشهای دو سال قبل (سفر رهبر به کردستان) است. زیرا بعد از گذشت دو سال از آن سفر و افزایش تورم و ریزش طرفداران رهبری، این رقم هم باید بالا رفته باشد!!
سال قبل در جریان سفر رهبر ساده زیست به قم، حدود هفتصد میلیارد تومان ناقابل هزینه شد! که البته هنوز هم رقم دقیقی نیست. اما تا وقتی اختلاس های سه هزار میلیارد تومانی را می توان انجام داد و با فرمان حکومتی کـــــش ندادن مسئله آن را لاپوشانی نمود، دیگر حکومت هیچ هراسی از جور شدن هزینه سفرهای شاهانه مقام عظمای ولایت ندارد! آنچه مقام معظم رهبری را نگران و آزرده خاطر می کند، دردهای مردم مظلوم وال استریت و بیداری اسلامی در اروپا و لبنان و غزه است. شاید به باور ایشان، مردم ایران در بهشت زندگی می کنند و به عبارتی کشور به این مرفهی؛ هرگز ندیده ملتی ! می گویید نه؟
از بسیجیان پروازی خوشحال و ذوب شده در ولایت سئوال کنید و فقط به تصاویر امروز صدا و سیما اطمینان کنید که انگار حتی یک آدم دردمند در کرمانشاه وجود ندارد. آقای خامنه ای، تنها نویسنده نمایشی است که داستان نمایش را باور کرده است! وگرنه همه دانسته اند لباسی بر تن این سلطان خودکامه و خودفریب نیست و این سلطان لخت است !
یاد پروین اعتصامی زنده باد که روزگاری سرود:
روزی گذشت پادشهی از گذرگهی
فریاد شوق بر سر هر کوی و بام خاست
پرسید زان میانه یکی کودک یتیم:
کاین تابناک چیست که بر تاج پادشاست؟
آن یک جواب داد: چه دانیم ما که چیست؟
پیداست آنقدر که متاعی گرانبهاست
نزدیک رفت پیرزنی گوژپشت و گفت:
این اشک دیده من و خون دل شماست
ما را به رخت و چوب شبانی فریفته است
این گرگ سالهاست که با گله آشناست!!

بسیجیان پروازی

 

 

 

جلوگیری از ثبت نام ۱۵ دانشجوی دختر دانشگاه علم و صنعت به دلیل “عدم شرکت در جلسه حجاب”

چکیده :گفته می شود در جلسه ی هفته ی گذشته که توسط رییس دانشکده به صورت اجباری برای دانشجویان دختر برگزار شده بود، دانشجویان تهدید شده بودند در صورت رعایت نکردن مصادیق عفاف و حجاب با آن ها برخورد خواهد شد....

بعد از روی کار آمدن حسین صالح زاده، مسئول بسیج اساتید دانشگاه علم و صنعت به عنوان رییس دانشکده ی عمران دانشگاه، دانشجویان این دانشکده شاهد موجی از برخوردهای توهین آمیز از سوی وی بوده و در آخرین اقدام این مسئول نزدیک به نیروهای امنیتی، « ۱۵ دانشجوی دختر» این دانشگاه را که در «جلسه اجباری حجاب و عفاف» شرکت نکرده بودند، از ثبت نام در نیمسال تحصیلی جدید، محروم نموده است.
به گزارش دانشجونیوز، با تداوم شدت گرفتن موج محدود و محروم سازی دانشجویان دانشگاه علم و صنعت تهران، اخیرا در اقدامی بی سابقه و غیر قانونی مسئول بسیج اساتید دانشگاه علم و صنعت و رییس دانشکده ی عمران این دانشگاه، ثبت نام ۱۵ دانشجوی دختر این دانشکده را به دلیل عدم حضور در جلسه ی اجباری پیرامون موضوع حجاب که برای دانشجویان دختر برگزار کرده بود، لغو کرده و توسط مسئولین آموزش دانشکده اعلام کرده «از ثبت نام این دانشجویان در ترم آینده نیز جلوگیری به عمل خواهد آمد!»
گفته می شود در جلسه ی هفته ی گذشته که توسط رییس دانشکده به صورت اجباری برای دانشجویان دختر برگزار شده بود، دانشجویان تهدید شده بودند در صورت رعایت نکردن مصادیق عفاف و حجاب با آن ها برخورد خواهد شد.
این مصادیق «پوشاندن تمام بدن غیر از قرص صورت و دست ها تا مچ» بیان و اختلاط غیر علمی در دانشکده «ممنوع» شده بود.
همچنین در جلسه ی مذکور اعلام شده نباید دانشجویان دختر و پسر به صورت جمعی یکدیگر را با «اسم کوچک» صدا کنند و یا به «گفت و گو و خنده با صدای بلند» بپردازند.
لازم به ذکر است بعد از انتصاب رییس جدید دانشکده ی عمران، برخوردهای فراقانونی با دانشجویان نسبت به قبل شدت یافته، به طوری که در موارد متعددی که دانشجویان دختر و پسر در دانشکده ی عمران و اطراف آن مشغول صحبت کردن با هم بوده اند، کارت های دانشجویی شان را ضبط و تهدید به اخراج از دانشگاه شده است.
تمامی این برخوردها در حالی است که با شروع نیمسال تحصیلی جدید برخوردها با دانشجویان علم و صنعت به بهانه ی عفاف و حجاب شدت بیشتری یافته و نیروهای حراست دانشگاه در هنگام ورود دانشجویان به دانشگاه و در صحن دانشگاه با گشت زنی های مختلف و بعضا سوار بر موتور با دانشجویان به بهانه هایی مانند اختلاط دانشجویان دختر پسر، سیگار کشیدن، ظاهر دانشجویان دختر و پسر و… برخورد می کنند.
گفته می شوداین رفتارها به حدی توهین آمیز هستند که بعضا به درگیری لفظی بین دانشجویان و مأمورین حراست انجامیده و در موارد متعددی دانشجویان به اداره ی حراست دانشگاه احضار شده و مورد تهدید و بازجویی قرار گرفته اند.

منبع خبری : کلمه
--------------------------

نسرین ستوده به دلیل مخالفت با چادر اجباری زندان برای سه هفته ممنوع‌الملاقات شد.

کلمه: رضا خندان، همسر این وکیل زندانی، می‌گوید که یک‌شنبه گذشته که برای دیدار همسرش به زندان اوین رفته بود، ماموران به او گفته‌اند به دلیل تنشی که بر سر استفاده از چادر اجباری ایجاد شده، همسرش ممنوع‌الملاقات شده است.
وب‌سایت خبری کلمه در این باره نوشته است که نسرین ستوده که وکیل پایه یک دادگستری است، معتقد است که مسئولین زندان در مورد بانوان زندانی به طور غیرقانونی علاوه بر پوشش و حجاب متعارف، چادر را هم اجباری کرده‌اند و این اجبار غیرقانونی است.
چندی پیش رئیس قوه‌ قضائیه استفاده‌ اجباری بانوان زندانی از چادر را منتفی دانسته‌ بود و این نظر رئیس قوه‌ قضاییه تایید نظر نسرین ستوده است که در مدت ۱۴ ماه زندان بر آن پافشاری کرده و نتیجه‌ آن ممنوع‌الملاقات کردن ایشان بوده است.
رضا خندان هفته پیش در گفت‌وگو با کلمه اعتراض کرده بود: «متاسفانه کودکان ما به اهرمی برای فشار به مادر زندانی‌شان تبدیل شده‌اند،‌ در طول ۸ ماه اول بازداشت نسرین ستوده بچه‌هایش در مجموع یک ساعت با او ملاقات حضوری داشتند و در تمام روزهای عید نوروز و حتی ۲ هفته پس از تعطیلات آن حتی اجازه ملاقات کابینی هم به بچه‌ها داده نشد.»
نسرین ستوده، علاوه بر وکالت فعالان سیاسی در ایران، وکالت شیرین عبادی را نیز برعهده داشت که بر اساس برخی گزارش‌ها وی پیش از بازداشت شدن بارها از سوی افراد ناشناس تهدید شده بود که یا «از وکالت شیرین عبادی دست بکشد یا منتظر عواقب آن باشد».
نسرین ستوده شهریورماه سال ۱۳۸۹ در تهران بازداشت شد و در دی‌ماه همان سال به اتهام «اقدام علیه امنیت ملی» به ۱۱ سال زندان، ۲۰ سال محرومیت از وکالت و ۲۰ سال ممنوعیت خروج از ایران محکوم شد.
دادگاه تجدید نظر استان تهران، شهریور سال جاری، حکم این مدافع حقوق بشر را شش سال حبس و ۱۰ سال محرومیت از وکالت اعلام کرد.
پس از آغاز اعتراضات به نتایج انتخابات ریاست جمهوری دور دهم، فشار بر وکلای ایران افزایش یافت و تعدادی از آنها بازداشت شدند.
کمپین بین‌المللی حقوق بشر در ایران پیشتر با انتشار بیانیه‌ای از کانون بین‌المللی وکلا و گزارشگر ویژۀ سازمان ملل متحد در حوزه استقلال قضات و وکلا، خواست از وکلای ایرانی که از سوی قوه قضائیه جمهوری اسلامی تحت فشار هستند دفاع کنند.
کمپین در این مورد گفته است که ده‌ها وکیل در دو سال گذشته به دلیل دفاع از زندانیان سیاسی- عقیدتی یا دفاع از اهداف و ضوابط حقوق بشر مورد آزار و اذیت قرار گرفته، تهدید، بازداشت، محاکمه و محکوم به زندان شده‌اند.
کمپین از نسرین ستوده، محمد سیف‌زاده، محمد اولیایی فرد و جاوید هوتن کیان به عنوان وکلایی نام برده است که به دلیل دفاع از حقوق بشر از سوی قوه قضائیه تحت فشار بوده و اذیت و آزار شده‌اند.




----------------------------

مکارم شیرازی: محیط بانی که برای دفاع از خود مرتکب قتل شود، مجرم نیست

آیت الله مکارم شیرازی در  پاسخ به استفتایی درباره دفاع محیط بان از خود در برابر متخلفین مسلح که منجر به قتل شود، پاسخ داده است، چنین فردی که به قصد دفاع از خود مرتکب قتل شده باشد، جرم و گناهی مرتکب نشده است.
در حالی به گفته مقامات قضایی، حکم اعدام اسد تقی زاده، محیط بان وابسته به سازمان حفاظت از محیط زیست، قرار است طی دو هفته آینده اجرا شود، سایت کلمه نوشت که یک مرجع تقلید فتوا داده این حکم از نظر شرعی مخدوش است.
اسد تقی زاده، محیط بان اداره کل محیط زیست استان کهگیلویه و بویر احمد متهم است که در سال ۱۳۸۶ هنگام محافظت از حیات وحش منطقه حفاظت شده دنا با ۵ شکارچی مسلح درگیر شده و در زد و خورد پیش آمده یکی از شکارچیان کشته شده است. او از ۴ سال پیش تاکنون در زندان به سر می‌برد. خانواده تقی زاده و اداره کل محیط زیست، قتل فرد شکارچی را غیرعمدی می دانند.
سیدمحمد موسوی‌پور ،دادستان عمومی و انقلاب یاسوج گفته است : حکم قصاص محیط بان دنا به تایید دیوان عالی کشور رسیده و آماده اجرا است. محمد موسوی‌پور گفته علت تاخیر در اجرای حکم (اعدام با طناب دار)، ادامه تلاش‌های سازمان محیط زیست و افراد نیکوکار برای گرفتن رضایت اولیای دم مقتول است.
ایسنا به نقل از وی نوشت: این پرونده در دادگاه کیفری استان کهگیلویه و بویراحمد رسیدگی اولیه شد و این دادگاه برای «اسد تقی‌زاده» متهم پرونده حکم قصاص و اعدام با طناب دار را صادر کرد. وی افزود: این حکم در دیوان عالی کشور نقض شد و این مرجع قضایی پرونده را به شعبه هم عرض ارجاع کرد، اما به دلیل این‌که دادگاه هم عرض در این استان وجود نداشت پرونده به نزدیک‌ترین شعبه یعنی دادگاه کیفری استان فارس ارجاع داده شد.
گزارش ها بیانگر وقوع تیراندازی در هنگام ماموریت کاری این محیط بان است و او بر اساس مجوزهایی که در اختیار داشته با شکارچیان یک کل وحشی درگیر شده است.به نوشته سایت خبرآنلاین، علاوه بر تقی زاده، یک محیط بان دیگر هم در رابطه با یک پرونده مشابه در انتظار اجرای حکم اعدام است.این سایت اضافه می کند در سی سال گذشته بیشتر از یکصد محیط بان حین انجام وظیفه کشته شده اند.
صدور حکم اعدام برای تقی زاده، اعتراض‌های زیادی در شهرهای مختلف ایران به دنبال داشته است.
در این میان، برخی از نمایندگان مجلس از تلاش برای توقف اجرای حکم خبر داده اند. محمد رضا تابش، رییس فراکسیون محیط زیست مجلس در واکنش به تائید حکم اعدام محیط بان منطقه حفاظت شده دنا گفته است: این موضوع را در مجلس پیگیری خواهیم کرد. باید بررسی کنیم که برای پشتیبانی از این محیط بان قانونی در نظر گرفته شده یا نه. او گفته مجریان قانون بدون شک پشتوانه های قانونی دارند. مثل ماموران نیروی انتظامی یا سپاه که در حین اجرای قانون پشتوانه های قانونی دارند. اما باید بررسی کنیم که آیا برای محیط بانان هم این پشوانه های قانونی در نظر گرفته شده است یا نه.
رییس فراکسیون اصلاح طلبان مجلس با تاکید بر رعایت ملاحظات افزوده باید به نحوی باشد تا خدشه و خللی در کار مامورانی که در این مناطق سخت در حال انجام وظیفه هستند و از میراث طبیعی کشور پاسداری می کنند، به وجود نیاید. به گونه ای نشود که دست کسی در عرصه طبیعت و حفظ میراث طبیعی به کار نرود و ماموران دیگر انگیزه لازم را برای دفاع و پاسداشت طبیعت نداشته باشند. بی توجهی به این موضوع می تواند تخریب وسیع محیط زیست را به دنبال داشته باشد.
اسماعیل کهرم پدر علم محیط زیست ایران هم معتقد است اگر اسعد اعدام شود دیگر محیط بانان هیچ انگیزه ای برای حمایت و حفاظت طبیعت و حیات وحش ایران ندارند و حتی یک تکه از طبیعت مملکت باقی نمی‌ماند.
به گفته او، جای تعجب است که در مملکت ما برای محیط بانی که به خاطر وظیفه شناسی حکم اعدام تعیین شود در حالی که در دیگر کشورها به خاطر این وظیفه شناسی ممکن است به او مدال افتخار بدهند.
کهرم افزوده اگر این محیط بان ۲۷ ساله وظیفه شناس اعدام شود ۲ هزار و ۷۰۰ محیط بان دیگر چه درسی خواهند گرفت آیا غیر از این است که دیگر اجازه برخورد با هیچ شکارچی متخلفی را به خود نمی‌دهند؟ وی افزود: پیش از این نیز در دوره ریاست خانم ابتکار در سازمان محیط زیست هنگامی که یک محیط بان با یکی از افسران متخلف نیروی هوایی درگیر شده بود تا مرحله استیذان حکم قصاص او پیش رفت و در آن مرحله بود که توانستند رضایت خانواده مقتول را گرفته و آن محیط بان را از قصاص نجات دهند.
گفته می شود در ایران حدود سه هزار محیط بان مشغول به کار هستند که طبق اعلام کارشناسان ، در مقایسه با ۱۳ میلیون هکتار مناطق حافظت شده این کشور، شمار محیط بانان، بسیار کمتر از استاندارهای جهانی است. علاوه بر کمبود شمار محیط بانان، نداشتن وسایل و تجهیزات کافی و مهتمر از آن، حمایت های قانونی لازم، از دیگر مشکلات کار محیط بانان در ایران است.


------------------------

سارکوزی : پرونده آمریکا از توطئه ترور سفیر عربستان دقیق و کامل است





سارکوزی: پرونده آمریکا از توطئه ترور سفیر عربستان دقیق و کامل است ؛ گویا ایرانی ها به دنبال جنگ هستند!
نیکولا سارکوزی، رییس جمهوری فرانسه روز سه شنبه در گفت وگو با خبرگزاری فرانسه گفت: پرونده ای که آمریکا از نقشه توطئه ترور سفیر عربستان در واشنگتن در اختیار دارد کامل و دقیق است و حاوی اطلاعات زیادی است که نگرانی ها درباره فعالیت های خطرناک ایران را افزایش داده است .

 نیکولا سارکوزی در اظهاراتی متفاوت با اظهارات مقامات ترکیه و روسیه ، گفت :‌" مدارکی که آمریکایی ها نشان داده اند کامل، دقیق و با ذکر جزییات بوده و مسیری که مسوولان ایران طی می کنند بسیار خطرناک و نگران کننده است."
وی بار دیگر با تاکید برافزایش فشار به حکومت تهران ، افزود:‌ "با وضعیتی که ایران با کشورهای همسایه خود به وجود آورده و با توجه به مسیر برنامه اتمی ایران، غرب باید فشارها و تحریم ها بر ایران را بیشتر کند."
رییس جمهوری فرانسه در ادامه این مصاحبه گفت  علائم و نشانه ها حاکی از این است که مقامات تهران دوست دارند به سمت برخورد نظامی پیش روند.

منبع خبری : همبستگی ملی


-------------------------

تیراندازی نفربرهای BMP بسوی نمازگزاران و تشییع کنندگان شهدا در سوریه - جنایات بشار اسد


ارائه گزارش احمد شهید به اعضای سازمان ملل

سحام نیوز: احمد شهید گزارشگر ویژه حقوق بشر ایران گزارش خود را به اعضای سازمان ملل ارائه ارائه می کند. این گزارش روز شنبه گذشته منتشر شد. هم اکنون نمایندگان کشورهای مختلف در محل خود مستقر می شوند. او ابتدا با تشکر از شورای حقوق برای اینکه این تکلیف را به او داده و حمایت آنان از دستور کار خود خواست مسائل عمده این گزارش را مطرح کند. او به گزارش خود اشاره کرد و نگرانی هایی که مطرح کرده است. او گفت که ماه سپتامبر گزارش خود را به مقامات ایرانی ارائه کرده اما آنها پاسخی به آن نداده اند. او گفت با نماینده ایران در سازمان ملل در فضایی دوستانه صحبت کرده است. او گفت که در نوشتن گزارش از گزارش های سازمان های معتبر و برخی از ایرانی ها استفاده کرده است.
به گزارش کمپین حقوق بشر، او سپس با اشاره به پرونده هایی که در گزارشش آمده گفت درست است که هیچ کشوری از سیاسی شدن گزارش حقوق بشر بر حدر نیست اما با اشاره به سرکوب از نقض آزادی های اجتماعات، آزار واذیت فعالان جامعه مدنی و دیگر گروه های جامعه سخن گفت. او همچنین از شکنجه و رفتار تحقیر آمیز با زندانیان سخن گفت. خودداری از مراقبت های پزشکی و همچنین اعدام در اشکال مختلفش موضوعاتی است که آقای شهید به ان در گزارش خود اشاره کرد. آقای شهید از آزار واذیت حداقل ۴۲ وکیل سخن گفت که به او گزارش شده است. او گفت که اتهامات عده عمده ای از آنان مواردی همچون اقدام امنیت ملی است. او گفت نگاهی بر برخی ازاین پرونده ها نشان دهنده ضضرورت توجه جدی است.
شهیداز مقامات ایرانی خواست که توجهات پزشکی لازم را به آیت الله بروجردی مبذول کنند و او را آزاد کنند. او اسامی بهاره هدایت، نسرین ستوده و آقایان مهدی کروبی و میر حسین موسوی را آورد و خواستار آزادی انان شد.
او با اینکه برخی مقامات ایرانی از حضور گزارشگر در ایران صحبت کرده اند اما از اینکه هنوز اجازه ورود به او داده نشده ابراز نگرانی کرد. او گفت که گزارش اولیه اش وقت کافی نداشته است باتوجه به اینکه همکاری معنی داری از طرف ایرانی وجود نداشته است. او گفت با این حال چنین گزارشی با هدف بهبود وضعیت حقوق بشر در ایران تهیه شده است.گفت این دستور کار دو نتیجه مهم خواهد داشت. اول اینکه این دستور فرصتی برای فهم بهتر وضعیت حقوق بشر در ایران فراهم می کند. دوم اینکه فرصتی برای بررسی چالش های حقوق بشر فراهم می کند. او بار دیگر خواستار حضور خود در ایران شد.
بعد از سخنان کوتاه آقای شهید جلسه گفت وگو شروع شد که اعضای سازمان ملل در خصوص اظهارات او صحبت کنند.
نماینده آلمان گفت بگذارید اول از آقای شهید به خاطر گزارش سازنده اش تشکر کنم. او گفت که وضعیت حقوق بشر درایران رو به وخامت است و ایران به نادیده گرفتن قوانین بین المللی ادامه می دهد. نماینده آلمان از تعداد افزاینده اعدام در ایران ابراز نگرانی کرد و به پرونده یوسف نادر خانی را مورد اشاره قرار داد. وی همچین گفت که ایران به دلایل سیاسی گروه های مختلفی را مورد سرکوب قرار می دهد. او به نام جعفر پناهی اشاره کرد و آن را نمونه ای از این سرکوب دانست. او گفت ایران آمار و اطلاعات دقیق و درستی از وضعیت حقوق بشر و نقض آن ارائه نکند. او گفت که برای گزارشگر ویژه لازم است که به کشور وارد شود. او گفت که این موافقت راه را برای حضور کمیسیاریای عالی حقوق بشر فراهم خواهد کرد. او پرسید که چگونه فشار بین المللی را در خصوص پرونده های خاص چطور ارزیابی می کنید؟ به گفته او ارزیابی آلمان این است که در برخی از پرونده ها ایران واکنش نشان داده و فشار موثر بوده و در برخی پرونده ها کمتر.
نماینده مالدیو هم در ادامه با تشکر از گزارش گزارشگر گفت از دستور کاراو حمایت می کند. نماینده مالدیو هم از فشارهای روی گروه های مختلف از روزنامه نگاران تا فعالان حقوق بشر وسیاسی اشاره کرد. او با اشاره به اختلاف های فرهنگی در مساله حقوق بشر گفت که ایران و جامعه بین المللی باید بتوانند زمینه ای برای گفت وگو فراهم کنند. نماینده مالدیو هم از دولت ایران خواست که سریعا با ورود احمدشهید به ایران موافقت کند.
نماینده آمریکا در این جلسه گفت که از کار عالی او در دو ماه ونیم گذشته استقبال می کند. او گفت که در سپتامبر نامه ای نوشت گزارشگر که ماه نوامبر به ایران برود اما ایران اجازه نداد. او گفت مهمترین مساله حقوق بشر در ایران قوه قضاییه، مساله اعدام د ر نبود رویه های قضایی مناسب، نقض حقوق زنان. او ادامه دستگیری میر حسین موسوی و کروبی را مورد توجه قرار داد و همچنین پرونده یوسف ندرخانی و تبعیضات برعلیه اقلیت های قومی و مذهب سخن گفت. او با امارهای تکان دهنده در ایران از بازداشت و آزار واذیت ۳۴ روزنامه نگار تا ۲۰۱۱، آزار واذیت و بازدشت بیش از ۴۲ وکیل -بازداشت ۱۰۰ بهایی طی سالهای گذشته و اینکه ‍۱۰۰ نوجوانان در خط مرگ هستند سخن گفت.
نماینده اتحادیه اروپا هم با ابراز نگرانی شدید از وضعیت حقوق بشر در ایران به گزارشگر گفت که با توجه به وضعیت خطیر حقوق بشر چطور ارزیابی می کنید احتمال ملاقات از ایران؟ او گفت همچنین به وضعیت میرحسین موسوی و کروبی هم توجه کرد. او با اشاره به اعدام ها در ایران پرسید آیا این فقط برای جرائم سنگین است یا برای دیگر جرایم هست و ارزیابی شما چیست؟
نماینده انگلیس هم با اظهار به وضعیت حقوق بشر که وی او را خطیر نامید ازاهمیت گزارشگر ویژه و گزارش او سخن گفت. او همچنین ازاینکه ایران اجازه ورود به او نداده است را مورد انتقاد قرار داد. او درخصوص ملاقات شهید با نماینده ایران در سازمان ملل سوالاتی را از وی مطرح کرد. او گفت حوزه های مختلف نگرانی در مورد ایران وجود دارد از جمله روزنامه نگاران و استفاده نگران کننده از اعدام و نادیده گرفتن قوانین بین المللی و آزار وادیت اقلیت های قومی و مذهبی. او پرسید از احمدشهید در خصوص گزارشش پرسید در خصوص قانون سازمان های غیردولتی و اقدام دولت ایران که باید هیات مدیره این سازمان ها را طبق قانون جدید تایید کند. او گفت چنین قانونی بسیار مضطرب کننده است. او از ایران خواست چنین رفتارهای محدود کنننده ای را به کنار بگذارد.
نماینده استرالیا نیز با تشکر از گزارش احمدشهید گفت که این کشور نیز از وضعیت حقوق بشر در ایران نگران است. موضوع اعدام و ارعاب و دستگیری فعالان سیاسی و محدودیت آزادی اجتماعات و اقلیت های قومی و مذهبی از مواردی بود که توسط وی مطرح شد او از ایران خواست که با گزارشگر ویژه به صورت کامل همکاری کند.
نماینده کانادا هم از گزارش احمدشهید تشکر کرد و از ایران خواست که به گزاشگر اجازه بدهد وارد ایران شود. اواز شماراعدام های فزآینده و احکام بی رحمانه و شکنجه انتقاد کرد. او همچنین با اشاره به اقلیت بهایی از ایران خواست افرادی که به خاطر مذهبشان دستگیر شده اند را آزاد کند. او از دولت ایران خواست که نقض حقوق بشر علیه فعالان مدنی اقلیت های مذهبی وقومی را پایان دهد.
نماینده نروژه و جمهوری چک نیز با انتقاد از وضعیت حقوق بشر در ایران موضوع اعدام های گسترده و نیز موضوع اعدام های مخفیانه را مطرح کردند. نماینده چک با اشاره به اینکه از سال ۲۰۰۵ ایران اجازه نداده گزارشگر ویژه ای به ایران وارد شود گفت چه انتظاری دارد که این روند که همکاری در آن نبوده تغییر کند؟
نماینده سوئبس نیز ابراز امیدواری کرد که مقامات ایرانی برای پذیرفتن او اقدام کنند. او از اقدامات سرکوب گرایانه در مورد فعالان سیاسی و فشار برروی اقلیت های مذهبی از جمله بهایی ها سخن گفت. او این سوال را مطرح کرد که چگونه امکان دارد که وضعیت حقوق بشر را در ایران را بهبود داد و چطور ارزیابی می کند گزارشگر ورود به ایران را ارزیابی می کند.
نیوزلند هم گفت که در احساس نگرانی نسبت به وضعیت حقوق بشر با دیگران شریک است. او گفت که از دیدگاه سازنده گزاشگر دولتش کاملا حمایت می کند. او گفت نیوزلند درخصوص تحدید آزادی های اقلیت های مذهبی و قومی نگران است. او برای مثال به وضعیت بهاییان اشاره کرده. وی همچنین به وضعیت اعدام در ایران سخن گفت.
نماینده ایران با اشاره به گزارش احمد شهید گفت می خواهد توجه اعضا را به نکات زیر جلب کند. جمهروی اسلامی می خواهد تاکید که اینکه قطعنامه … در خصوص وضعیت حقوق بشر در ایران گزارشگر ویژه را مشخص کرده به خاطر جاه طلبی های سیاسی برخی کشورها مانند آمریکا و برخی کشورهای اروپایی است. او به امریکا انتقاد کرد و گفت امریکا بهتر است تاریخ خود را تصحیح کند و… به کشتار میلیون نفر از مردم در سراسرجهان خاتمه بدهد. نماینده ایران همچنین به انگلیس حمله کرد و از تظاهرات این کشور و رفتار این کشور با تظاهر کنندگان
نماینده آمریکا گفت که موضوع موضوع جلسه در مورد وضعیت حقوق بشر در ایران است و باید ازاین ادعاهای بی پایه جلوگیری شود. او گفت که این گزارش تحریفی از سیستم سازمان ملل و غیرقابل قبول است برای کشور. او گفت به سختی معتقد است که گزارش گزارشگر از برخی تحولات مثبت در ایران نادیده گرفته است. او گفت گزارشگر ویژه در این گزارش که قرار بود خلاصه باشد نه به جزییات بپردازد و به جای اینکه به روندها اشاره کند به پرونده های خاص اشاره کرده که خارج از زمان و بی پایه است….او سپس به دستاوردهای ایران در زمینه حقوق بشر و و حقوق سیاسی و اجتماعی مردم ایران پرداخت. او گفت مکانیسم های ویژه باید از آشوب های ژورنالیستی و سیاسی باید دور باشد.
احمد شهید در پاسخ به نماینده ایران گفت که مایل بوده که نگاه های ایران را لحاظ کند و پرونده هایی که مطرح کرده هم اکنون در جریان است ولی گفت که برا اینکه گزارش جامعه باشد باید نقطه نظرات کشورمورد نظررا شامل شود وخواستار همکاری ایران در ایران زمینه شد. احمدشهید درخصوص سوالاتی که در خصوص بهتر کردن وضعیت تضمین های حقوق بشری ایران گفت که تعیین کردن گزارشگر به معنای مجازات یک کشور نیست. او گفت این یک استیگما است و باید از آن فاصله گرفت. او گفت که من موظهم با کشور مورد نظری که موظف هستم همکاری کنم. من به صورت محرمانه قبل از اینکه گزارشم را به سازمان ملل ارائه کنم به کشور مورد نظر می دهم.
او گفت من کنشگران بسیاری را برای گزارشم دیدم و برخی از انها توسط دولت ایران به رسمیت شناخته می شود.او همچنین به نحوه نوشتن گزارش خود پرداخت. او گفت که این گزارش و نتایج ان امیدوار است به بهبود وضعیت گروه های خاصی که حقوق شان نقض می شود بیانجامد. او سپس در مورد مجازات های اعدام گفت که اطلاعاتی که دارد نشان میدهد که ۷۰ درصد اعدام ها مربوط به جرائم مربوط به مواد مخدر است. گفت همچنین که پرونده هایی وجود دارد که روی عنوان کلی محاربه و یا مسایل مربوط به جرم های اخلاقی حکم اعدام داده شده است. او گفته که افرادی به کمپ اشرف مربوط بوده اند رفتار بسیار بدی با آنها شده است. او گفت که مشکل اصلی تضمین های حقوق بشری است.
او گفت که خیلی مایل است که با مقامات ایرانی همکاری کند در حوزه های مختلف. او گفت یک حوزه پاسخ سریع است به برخی پرونده ها. او گفت که تغییر قانون در دراز مدت هم می تواند در نظر گرفته شود. او گفت برای کارش موفق باشد همکاری دولت ایران را می خواهد و اینکه سعی کرده که نشان بدهد که بی طرفی و شفافیت خودش را نشان بدهد و در این مسیر با کشورهای دوست ایران ملاقاات کرده که ایران این موضوع را نه به عنوان یک مجازات بلکه به عنوان فرصتی برای بهبود وضعیت حقوق بشر در ایران ببیند.

منبع خبری : سحام نیوز

Elsevier یکی از معتبرترین انتشارات علمی جهان با رای روسای دانشگاه های کشور تحریم شد!

بنا به گزارش ایرنا یکی از بزرگترین پایگاه های علمی جهان به نام Elsevier به پیشنهاد فرهاد رهبر رییس دانشگاه تهران و با رای اکثریت اعضای شرکت کننده در جلسه “هم اندیشی روسای دانشگاه های کشور با حضور وزیر علوم”، تحریم شد! بر طبق این گزارش هر استادی که در این انتشارات علمی که شامل هزاران ژورنال معتبر میباشد، مقاله چاپ کند به جای تشویق با امتیاز منفی مواجه خواهد شد! واقعا این خبر برای قشر تحصیلکرده و دانشگاهی ایران به شدت شوکه کننده خواهد بود. چرا که Elsevier یکی از بزرگترین و معتبرترین انتشارات علمی جهان است که شامل ۲۰۰۰ ژورنال معتبر در زمینه علوم پزشکی، علوم پایه و مهندسی میباشد که سالانه نزدیک به ۲۵۰ هزار مقاله علمی در ژورنال های آن چاپ میشود. در توجیه علت تحریم این پایگاه علمی، فرهاد رهبر گفته است: “ارايه مقالات علمی به بيگانگان به منزله ساخت قصر علمی بيگانگان توسط خشت های دانشمندان ايرانی است كه اين بنا با تحريم كردن دانشمندان كشور فرو می ريزد.” واقعا چنین رفتارهایی عمق بی سوادی و عقب ماندگی فکری افرادی را نشان میدهد که متاسفانه در مقام روسای دانشگاه های کشور (!) و وزارت علوم فعالیت میکنند! پست هایی که در کشورهای دیگر معمولا در اختیار باسابقه ترین، سرشناس ترین و معروفترین شخصیت های علمی آن کشورها قرار داده میشود! البته جای تعجب نیست، در جمهوری اسلامی که همه چیزش وارونه است و افراد بی سواد عرصه امور را در دست دارند و کارشناسان و صاحب نظران مجالی برای اظهار نظر نمی یابند، باید هم عده ای بیسواد و فاحشه ذهنی همچون فرهاد رهبر بر کرسی ریاست قدیمی ترین دانشگاه کشور تکیه زده و تصمیماتی اینگونه را در سطح کلان مباحث علمی و فرهنگی کشور موجب شوند! البته خدمت فرهاد رهبر و دیگر افراد به اصطلاح رییس دانشگاهی که به این مصوبه رای موافق داده اند باید عرض شود که سهم محققان ایرانی که به نحوی در چاپ مقاله های منتشره در انتشارات Elsevier مشارکت داشته اند ناچیز و تنها حدود ۱% از کل تعداد مقاله های منتشر شده در ژورنال های زیر نظر این انتشارات در طی ۱۰ سال گذشته میباشد [لینک] و در نتیجه به هیچ وجه نقش قابل توجهی در “قصر علمی بیگانگان” ندارد!

منبع خبری : بالاترین

----------------------------------